شروع فعالیت نخستین اتوبوسی که در جاده و ریل حرکت می نماید

به گزارش وبلاگ پشتیبانی به نقل از نیواطلس، سیستمDMV که از 2002 میلادی در حال توسعه است اکنون به وسیله شرکت Asa Coast Railway مدیریت می گردد. سیستم مذکور در حقیقت 3 وسیله نقلیه است که مسافت 123 کیلومتر را طی می نماید.

شروع فعالیت نخستین اتوبوسی که در جاده و ریل حرکت می نماید

هر DMV در حقیقت یک اتوبوس بنزینی اصلاح شده است که می تواند 23 مسافر را همراه راننده جابه جا کند. این وسیله نقلیه هنگام تردد در جاده مانند بقیه اتوبوس ها با تایر حرکت می نماید. اما با فشردن دکمه ای چرخ های فولادی مخصوص حرکت روی ریل از زیر اتوبوس به کار گرفته می شوند.

تایرهای جلویی خودرو به طور کامل بالا می فرایند و از سوی دیگر تایرهای عقبی همچنان در تماس با ریل باقی می مانند تا نیروی پیش رانش برای وسیله نقلیه فراهم نمایند. در مرحله بعد وسیله نقلیه می تواند حداکثر با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت روی ریل حرکت کند. هرچند در عمل سرعت آن 60 کیلومتربرساعت باقی می ماند.

Asa Coast Railway در جهت ساحل که برای جابه جایی جهانگرد ها ساخته شده، 2 بار شرایط حرکت خود را تغییر می دهد. کل فرایند تغییر شرایط وسیله نقلیه فقط 15 ثانیه طول می کشد. DMW به دلایل ایمنی از خطوط ریل فعلی و مورد استفاده قطارها استفاده نمی نماید.

به گفته شرکت Asa Coast Railway قابلیت ترددDMW برای طی بخش اعظم جهت روی ریل ها تا حد زیادی در مصرف سوخت صرفه جویی می نماید و از آلایندگی اتوبوس کاهش می دهد. بعلاوه با این روش وسیله نقلیه در صورت بروز زلزله با بلایای طبیعی دیگر که تردد در خطوط راه آهن ممکن نیست قادر به سرویس رسانی خواهد بود.

بعلاوه این شرکت ادعا می نماید DMW نخستین اتوبوسی است که روی ریل قطار نیز تردد می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شروع فعالیت نخستین اتوبوسی که در جاده و ریل حرکت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فعالیت نخستین اتوبوسی که در جاده و ریل حرکت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید