افزایش گردشگران پاییزی در خواف

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف از رشد آمار گردشگران و رونق گردشگری این شهرستان در فصل پاییز اطلاع داد.

افزایش گردشگران پاییزی در خواف

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمود باعقیده امروز چهارشنبه اول دیماه 1400 با اشاره به افزایش آمادگی تاسیسات گردشگری برای استقبال از گردشگران، توضیح داد: هر چند سال های گذشته آمار گردشگران در فصل پاییز همیشه با کاهش روبرو بوده اما خوشبختانه اکنون تاسیسات گردشگری و اماکن اقامتی شهرستان پذیرای گردشگران بیشتری نسبت به سال گذشته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف ادامه داد: در سه ماهه پاییز سال جاری اقامت 940 نفر در مراکز اقامتی شهرستان ثبت شده که اگر هر فرد میانه دو شب اقامت داشته باشد حدود 1900 نفرشب در فصل پاییز به این شهرستان سفر داشته اند.

باعقیده معرفی ظرفیت ها و رونق گردشگری شهرستان خواف را از اهداف مهم برنامه های تدارک دیده شده از سوی این اداره عنوان نمود و گفت: در فصل پاییز برنامه های متنوعی از جمله برگزاری تورهای گردشگری زعفران، نمایشگاه عکس از جاذبه های تاریخی، اجرای موسیقی محلی و بازی های آئینی، جشنواره های پخت غذاهای محلی و نمایشگاه های صنایع دستی برای گردشگران تدارک دیده شده بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف درباره آثار تاریخی و ظرفیت های گردشگری این شهرستان اظهار کرد: بعضی از بناهای تاریخی این شهرستان که در برنامه بازدید گردشگران قرار دارند، در کشور شاخص هستند، از جمله آسبادهای نشتیفان خواف که به صورت مجموعه در کنار یکدیگر قرار دارند و محیط آرامش بخش محوطه آسبادها برای گردشگران دلنشین و مجذوب کننده است.

او یادآور شد: آسبادهای نشتیفان در لیست موقت میراث جهانی به ثبت رسیده و در نوبت ثبت نهایی قرار گرفته است.

باعقیده اضافه کرد: هم چنین مدرسه غیاثیه خرگرد خواف نیز تنها مدرسه به جای مانده از دوره تیموریان است که اوج هنر دوره تیموریان را در این اثر می توان مشاهده کرد و مسجد ملک زوزن هم جزء مساجد دو ایوانه بسیار معروف ایران است.

از شهرستان خواف نیز 105 اثر، محوطه و تپه تاریخی، طبیعی و میراث ناملموس در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.

هم چنین این شهرستان دارای 35 جاذبه گردشگری و 16 تأسیسات گردشگری است.

این شهرستان با مرکزیت شهر خواف در فاصله 282 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفته است.

منبع: توریسم آنلاین

به "افزایش گردشگران پاییزی در خواف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش گردشگران پاییزی در خواف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید