برترین شهرهای جهان برای پیاده روی

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، هواپیماها، قطارها و اتومبیل ها امروزه بخشی جدانشدنی از زندگی ما هستند اما هنوز هم مسافران زیادی هستند که ترجیح می دهند حداقل برای گشت و گذار در شهر و بازدید از جاذبه های گردشگری، مسیرها را پیاده طی نمایند و از تماشا شهرها و فرهنگ های تازه لذت ببرند. در این میان، بعضی از شهرهای جهان هستند که بیشتر از سایر نقاط، امکانات لازم برای عبور و مرور راحت عابران پیاده دارند و معماری و فضای آنها به نحوی است که برای لذت بردن از همه آنها، برترین راه، قدم زدن است.

برترین شهرهای جهان برای پیاده روی

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که علاوه بر سلامتی خودتان به حفظ محیط زیست نیز اهمیت می دهید و ترجیح می دهید به جای استفاده از وسایل نقلیه موتوری و آلوده کردن هوا، پیاده روی کنید این لیست به شما یاری می نماید تا مقصد سفر بعدی خود را پیدا کنید.

جف اسپک (Jeff Speck) نویسنده و طراح شهری است که اخیرا کتابی به نام شهری برای قدم زدن نوشته است. او در این کتاب شرح می دهد که چطور شهرهایی که کمتر به ماشین ها وابسته هستند، سالم تر، پایدارتر و به لحاظ مالی، انعطاف پذیرتر هستند.

زمانی که پیاده در شهری تازه قدم می زنید این فرصت را دارید تا با فراغ بال و آرامش، از معماری و بناهای تاریخی ویژه آن تماشا کنید، فضاهای سبز و طبیعت زیبای آن را ببینید و لذت ببرید و جاذبه های فرهنگی محلی آن منطقه را از نزدیک لمس خواهید کرد. علاوه بر این، قدم زدن فرصتی است که در طی آن با اهالی آن شهر یا مسافران دیگر آشنا می شوید و دوستان تازهی پیدا می کنید. این لیست، مجموعه ای از برترین شهرهای جهان برای گشت وگذار پیاده است.

آمستردام، هلند

آمستردام، مرکز زیبای هلند، نه تنها شهری بی نظیر برای قایق سواری در کانال و دوچرخه سواری است؛ بلکه یک مقصد جهانگرددی ایده آل برای قدم زدن است. بیشتر جاذبه های جهانگردی و مراکز مهم این شهر در اطراف مرکز شهر قرار گرفته اند. این شهر، سیستم حمل ونقل عمومی فوق العاده ای نیز دارد. فقط هنگام قدم زدن دقت کنید که وارد جهتهای مخصوص دوچرخه سواری نشوید تا آسیب نبینید. چرا که در این جهتها، دوچرخه سواران حق تقدم دارند.

یکی دیگر از شهرهای هلند که قدم زدن در آن بسیار لذت بخش است، ماستریخت (Maastricht) است. در این شهر بدون احتیاج به کتاب راهنما می توانید با قدم زدن، از گوشه و کنار شهر تماشا کنید.

آنتیگوا (Antigua)، گواتمالا

برای مسافرانی که دوست دارند با سر زدن به گوشه و کنار شهر غافلگیر شوند، آنتیگوا برترین انتخاب است. این شهر برترین مکان برای گشت وگذار پیاده و لذت بردن از معماری جالب توجه آن است. آشنایی با فرهنگ اهالی از نزدیک یکی از برترین تجربیات شما در سفر به این شهر خواهد بود. از آنجایی که آنتیگوا یک شهر کوچک است، همه جاذبه های جهانگردی اصلی آن در فواصل بسیار کمی از هم قرار دارند. بسیاری از هتل ها و هاستل های شهر در فاصله نزدیکی از رستوران ها و کافه های خوب واقع شده اند بنابراین برای گشت وگذار به گوشه و کنار شهر اصلا احتیاجی به وسایل نقلیه موتوری ندارید. نباید فراموش کنید که یک جفت کفش بادوام و راحت همراه داشته باشید زیرا بعضی از جهتهای پیاده روی بسیار باریک هستند و به علت فرسایش، ناهمواری دارند.

ادینبرو (Edinburgh)، اسکاتلند

این شهر زیبای اسکاتلندی بسیار فشرده است؛ به این معنی که به سادگی می توانید به گوشه و کنار آن سر بزنید و پیاده همه جای آن را بگردید، بدون اینکه خسته شوید. در این شهر مجموعه منحصر به فردی از آثار معماری تاریخی و ساختمان های مدرن و کافه های دنج و مجذوب نماینده در کنار هم قرار دارند. کافه ها و رستوران ها برترین مکان برای توقف در جهت و ارتباط با اهالی شهر هستند.

مونیخ، آلمان

مونیخ یکی از شهرهای محبوب عابران پیاده است. این شهر جاذبه های جهانگردی و آثار معماری متعددی دارد که به سادگی با قدم زدن می توانید به بیشتر آنها سر بزنید. نباید فراموش کنید که حتما سری به مرکز خرید English Garden بزنید و از کلیسای جامع Frauenkirche تماشا کنید. موزه های هنری متعددی نیز وجود دارند که در طول جهت خود می توانید در آنها توقف کنید و از تماشا آثار هنری لذت ببرید. رستوران ها و کافه های متعدد نیز در گوشه و کنار شهر، پذیرای مسافران هستند.

مونترآل، کانادا

در کانادا شهرهای بسیار زیبایی وجود دارند که برای گشت وگذار در آنها می توانید قدم بزنید؛ شهرهایی از جمله ونکوور، تورنتو و کبک. اما مونترآل یکی از برترین شهرها برای پیاده روی و البته دوچرخه سواری است. بیش از 20 هزار رستوران و کافه در این شهر وجود دارند که همگی در فاصله کمی از هم قرار گرفته اند. پرسه زدن در گوشه و کنار شهر و رفتن از کافه ای به کافه دیگر یکی از برترین تفریحات در سفر به مونترآل است که حال و هوای فرانسوی دارد.

نیویورک سیتی، نیویورک

در میان شهرهای آمریکا، نیویورک سیتی همیشه در صدر لیست برترین شهرها برای گشت وگذار پیاده، قرار گرفته است. این شهر ترافیک سنگینی دارد و پیدا کردن پارکینگ در آن سخت و البته گران است. این عوامل باعث شده که فرهنگ پیاده روی در این شهر نهادینه گردد. قدم زدن در کوچه ها و خیابان های نیویورک سیتی به تنهایی لذت بخش و سرگرم نماینده است حتی اگر مقصد جهانگردی خاصی هم در نظر نگرفته باشید. به علاوه، سیستم حمل ونقل عمومی این شهر نیز بسیار مجهز و کارآمد است و احتیاجی به کرایه ماشین نخواهید داشت.

ونیز، ایتالیا

ونیز یکی از برترین و زیباترین شهرهای جهان برای گشت وگذار پیاده است. چرا که خیابان های باریک و شلوغ آن اجازه عبور ماشین را نمی دهد. پیاده روی در گوشه و کنار این شهر، فوق العاده لذت بخش است و بخش هایی از شهر و فرهنگ آن را به شما نشان می دهد که در غیر این صورت تماشای آنها ممکن نیست. اگر دوست ندارید در جهتهای پر از مسافر و جهانگرد قدم بزنید و درگیر ازدحام جمعیت شوید، از سفر کردن به ونیز در ماه های آوریل تا سپتامبر اجتناب کنید.

فلورانس، ایتالیا

یکی دیگر از شهرهای ایتالیایی و خارق العاده این لیست، فلورانس است. خیابان های سنگ فرش شده این شهر زیبا، باریک هستند و بیشتر به درد پیاده روی می خورند تا رانندگی. قدم زدن برترین راه برای گشت وگذار در فلورانس و آشنایی با فرهنگ مردم است. پس، اگر زمان کافی در اختیار دارید، دل به دریا بزنید و برای گشت وگذار پیاده در کوچه پس کوچه های شهر آماده شوید. در جهتتان رستوران ها، کافه ها و آثار شاهکار معماری متعددی وجود دارند که از آنها لذت خواهید برد.

پاریس، فرانسه

پاریس یکی از برترین شهرهای اروپا برای قدم زدن و گشت وگذار است که جاذبه های جهانگردی فراوانی را در گوشه و کنار خود جای داده است. از میان این جاذبه ها می توان محله لاتن (Latin Quarter) و باغ لوکزامبورگ را نام برد. در این محله، دانشگاه ها، کافه ها و مراکز فرهنگی متعددی وجود دارد؛ از جمله دانشگاه سوربن و فرهنگستان فرانسه. جهتهای پیاده روی متعددی نیز در پاریس وجود دارند که به برج ایفل منتهی می شوند.

شهر مراکش، مراکش

شهر بزرگ مراکش که به علت قرمز بودن ساختمان ها و بناهایش با نام شهر سرخ (حمرا) نیز شناخته می گردد، در کشور مراکش واقع است و با جمعیتی در حدود 2 میلیون نفر، یکی از برترین مقاصد جهانگردی برای پیاده روی است. مراکش در پای رشته کوه زیبای اطلس واقع شده است و جایی است که در آن سبک زندگی سنتی و مدرن در کنار هم دیده می شوند. شهر تازه مراکش بسیار مدرن و مکمل اقلیم بیابانی است. در عین حال بسیاری از بناهای تاریخی مراکش در شهر قدیم مراکش (مدینه) قرار دارند. در سفر به مراکش بازدید از مسجد کتبیه (Koutoubia)، میدان جامع الفناء و بقایای قصر Badii را نباید فراموش کنید و حتما غذاهای خیابانی محلی را امتحان کنید.

ملبورن، استرالیا

ملبورن در استرالیا یک مقصد جهانگردی ایده آل است که از هر چیز مقداری برای عرضه به مسافران دارد؛ چشم انداز ها بی نظیر شهری، چشم اندازهای سبز طبیعت و چشم انداز ای زیبا از خلیج. هم جهانگردان و هم اهالی این شهر، برای گشت وگذار در آن، پیاده روی را ترجیح می دهند. یکی از برترین منطقه ها ملبورن برای گشت وگذار، ساحل St. Kilda Foreshore است. در این ساحل می توانید در بازارهای محلی گشتی بزنید و با فرهنگ اهالی آن از نزدیک آشنا شوید.

شهرهای سراسر جهان روزبه روز در حال پیشرفت و بهبود زیرساخت های خود هستند. بسیاری از این شهرها کوشش می نمایند تا شرایط مناسبی را برای پیاده روی شهروندان و جهانگردان فراهم نمایند. فراهم کردن این امکانات و تجهیز سیستم های حمل ونقل شهری می تواند تاثیر بسیار مثبتی در کاهش آلودگی هوای شهرها و بهبود کیفیت زندگی اهالی داشته باشد.

شما برای گشت وگذار، کدام شهر این لیست را انتخاب می کنید؟ آیا شهر محل زندگی شما به عابران پیاده، روی خوش نشان می دهد؟!

منبع: کجارو / tripstodiscover.com

به "برترین شهرهای جهان برای پیاده روی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شهرهای جهان برای پیاده روی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید