توقف چلسی در ثانیه های پایانی مقابل برایتون، پیروزی سخت منچسترسیتی برابر برنتفورد

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، خبرگزاری خبرنگاران- همه چیز در استمفورد بریج برای چلسی بد پیش رفت، یکی از مهم ترین مهره های آبی پوش مصدوم شد و پیروزی در دقایق پایانی از دست رفت.

توقف چلسی در ثانیه های پایانی مقابل برایتون، پیروزی سخت منچسترسیتی برابر برنتفورد

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، چلسی مقابل برایتون بازی را خوب آغاز کرد و در اواسط نیمه نخست از حریفش پیش افتاد اما تیم پاتر نیامده بود که ببازد؛ نمایش خوب برایتونی که بیشتر از چلسی حمله کرد، در نهایت با گل دقایق خاتمهی دنی ولبک به ثمر نشست. چلسی هم ریس جیمز را به خاطر مصدومیت از دست داد و هم پیروزی را که می توانست بسیار حائز اهمیت باشد.

چلسی 1-0 برایتون؛ روملو لوکاکو: کرنر ارسالی مانت با پرواز و ضربه سر لوکاکو همراه شد تا گل اول چلسی به ثمر برسد.

چلسی 1-1 برایتون؛ دنی ولبک: سانتر کوکوریا از سمت چپ دقیقا روی سر ولبکی نشست که بین مدافعان چلسی جایگیری نموده بود، ضربه سر این مهاجم سابق منچستریونایتد و آرسنال، در میان بهت مندی وارد دروازه چلسی شد.

تیم چلسی بعد از دو مساوی متوالی پیروز شد استون ویلا را در هفته نوزدهم شکست دهد. این تیم امشب در آخرین بازی سال 2021 میزبان برایتون بود؛ تیمی که بعد از مدت ها پیروز شد هفته گذشته طعم برد را بچشد. بازی دو تیم در استادیوم استمفوردبریج شهر لندن آغاز شد و چلسی در آستانه بازی حساس هفته آینده با لیورپول در پی کسب پیروزی و صعود به رتبه دوم بود. در سمت مقابل برایتون که تا کنون پیروز به شکست دادن چلسی در لیگ نشده بود، با هدف طلسم شکنی وارد زمین شد.

چلسی با بازگشت کرونایی هایش اوج گرفته بود و بازی را تهاجمی آغاز کرد؛ شاگردان توخل برای تبدیل شدن به نزدیک ترین تعقیب کننده سیتیِ صدرنشین هدفی جز برد را دنبال نمی کردند و در دقیقه 28 روی ارسال کرنر مونت و ضربه سر لوکاکو به گل اول رسیدند؛ این سومین گل مهاجم بلژیکی در چهار بازی اخیرش برای چلسی بود.

برایتون توفیقی در جبران گل خورده در نیمه اول نداشت و بازی در 45 دقیقه نخست با پیروزی یک بر صفر آبی ها به خاتمه رسید. مصدومیت جیمز در دقیقه 27 و تعویض او با آلونسو از دیگر اتفاقات مهم نیمه اول بود که باعث نگرانی هوادران چلسی شد. آغاز توفانی برایتون می رفت در همان دقایق نخست بازی را به تساوی بکشاند اما ضربه مودر در دقیقه 47 به تیر دروازه برخورد کرد. حملات برایتون ادامه داشت اما مندی بازهم مثل نیمه اول آماده نشان داد و شوت از راه دور بیسوما را به زیبایی راهی کرنر کرد. دو دقیقه بعد از این موقعیت، برایتون تنها چند سانتی متر تا باز کردن دروازه چلسی فاصله داشت و ضربه بازیکن این تیم، به شکل خطرناکی از کنار تیرک عمودی راهی اوت شد.

با اضافه شدن کانته به ترکیب چلسی، از فشار حریف کاسته شد و آبی ها بار دیگر حملات خود را از سر گرفتند. این اما خاتمه کار نبود و برایتون بعد از فروکش کردن حملات ابتدای نیمه دوم خود، آخرین کوشش هایش را برای جبران به کار برد و بالاخره به گل رسید. دنی ولبک با یک پرواز دیدنی و ضربه سر غیرقابل مهار در دقیقه 2+90 دروازه چلسی را باز کرد تا کار یک - یک گردد. چلسی با این مساوی 42 امتیازی شده و با یک بازی بیشتر نسبت به لیورپولِ 41 امتیازی، جای این تیم را در رتبه دوم جدول رده بندی گرفت. برایتون هم با 19 بازی و 24 امتیاز، سال 2021 را با رتبه دهم به خاتمه رساند.

- توماس فرانک و شاگردانش شب سختی را برای سیتیزن ها رقم زدند. منچسترسیتی در مصاف با برنتفورد با اختلاف حداقلی به پیروزی دست یافت. زنبورها که قبلا برای دیگر تیم های نامدار هم مشکل ساز شده بودند، یک بار دیگر عملکرد خوبی ارائه کردند. از طرف دیگر منچسترسیتی قدم دیگری به قهرمانی مجدد در لیگ برتر نزدیک شد. از نکات جالب این بازی می توان به تعویض نکردن پپ گواردیولا در برهه ای شلوغ از فصل اشاره نمود. بعلاوه سامان قدوس هافبک تیم ملی کشورمان از دقیقه 82 برای تیمش به میدان رفت.

منچسترسیتی برای دو رقمی کردن بردهای متوالی خود امشب برنتفورد را پیش روی خود می دید؛ ملاقات دو تیم در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر انگلیس در استادیوم اختصاصی برنتفورد آغاز شد. برنتفورد که در شش بازی اخیر خود سه پیروزی کسب نموده بود میزبان صدرنشین لیگ جزیره بود که با توجه به پیروزی چلسی مقابل برایتون، در پی کسب هر سه امتیاز بود. سیتی پیش از دو بازی سخت مقابل آرسنال و چلسی بازی امشب را بهتر از حریف آغاز کرد و خیلی زود هم پیروز شد به گل برسد. گل فودن در شرایطی به ثمر رسید که مشکوک به آفساید بود اما داور پس از یاری گرفتن از VAR آن را پذیرفت.

شاگردان پپ که در بازی قبل لستر را شش تایی نموده بودند در دقیقه 16 به وسیله فیل فودن به گل اول رسیدند تا زنگ خطر برای برنتفورد به صد در بیاید. در ادامه نیمه اول اما هیچ گل دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد تا میهمان با فزونی یک بر صفر راهی رختکن گردد. برنتفورد که در این ملاقات سامان قدوس را روی نیمکت داشت، در حالی پای به نیمه دوم گذاشت که هنوز خبری از حضور ملی پوش ایرانی این تیم در زمین نبود.

سیتی در نیمه دوم با در اختیار گرفتن توپ و میدان در پی بیشتر کردن اختلاف بود و اجازه حمله کردن به میزبان که به وسیله هوادارانش به شدت تشویق می شد را نمی داد. شوت از راه دور کوین دی بروین در دقیقه 65 که به تیر دروازه برخورد کرد، اولین موقعیت جدی بازی در 45 دقیقه دوم بود. در ادامه بازی شاهد تغییراتی در ترکیب تیم برنتفورد بودیم؛ در یکی از همین تغییرات سامان قدوس جای تامسون (دقیقه 82) را گرفت تا بلکه بتواند مانع از شکست خانگی تیمش گردد.

کوشش های برنتفورد برای به تساوی کشاندن کار در دقایق خاتمهی هم حاصلی در پی نداشت و سیتی توانست با کنترل جریان بازی، گل دوم را هم در آخرین دقایق به ثمر برساند اما این گل پس از بازبینی در VAR به دلیل آفساید مردود شد تا بازی با همان نتیجه یک بر صفر به خاتمه برسد. شاگردان گواردیولا با این پیروزی که دهمین برد متوالی شان در این فصل بود، 50 امتیازی شدند تا با 8 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم (چلسی) سال 2021 را به خاتمه برسانند. برنتفورد هم با متحمل شدن هشتمین شکست فصل، فرصت صعود چند پله ای در جدول را از دست داد تا با 20 امتیاز و رتبه چهاردهم وارد سال 2022 گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "توقف چلسی در ثانیه های پایانی مقابل برایتون، پیروزی سخت منچسترسیتی برابر برنتفورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف چلسی در ثانیه های پایانی مقابل برایتون، پیروزی سخت منچسترسیتی برابر برنتفورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید