فراوری پمپ آب با وزن و حجم بسیار کمتر از پمپ های موجود در جهان در گلستان خبرنگاران

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، یک پژوهشگر گلستانی پیروز به فراوری دستگاه پمپ آب دبی بالا شد که با قراردادن پروانه و سیستم خنک کننده درون دستگاه، توانست حجم این دستگاه را به شکل چشمگیری کاهش دهد.

فراوری پمپ آب با وزن و حجم بسیار کمتر از پمپ های موجود در جهان در گلستان خبرنگاران

علی بهنیافر، مدیرعامل شرکت تاوا الکترو ماشین فاطر در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه وبلاگ پشتیبانی، با اشاره به توانمندی پژوهشگران استان گلستان در فراوری پمپ آب با پروانه داخلی و بدون احتیاج به سیستم خنک سازی، اظهار کرد: پروانه بیشتر پمپ های آب با دبی بالا و هد کم، خارج از دستگاه قرار می گیرد و به همین دلیل وزن و حجم دستگاه بسیار بالا می رود.

بهنیافر اضافه کرد: در این پمپ توانستیم با تغییر ساختار، پروانه موتور را به داخل الکتروموتور پمپ قرار دهیم؛ بنابراین تمام یراق آلاتی که مربوط به اتصال پمپ به موتور بود از بین رفت و حرکت جریان آب از داخل موتور باعث خنک شدن آن می گردد.

این پژوهشگر با بیان اینکه با از بین رفتن یراق آلات، وزن و حجم موتور کاهش چشمگیری داشت، گفت: سیستم خنک کننده هم از دستگاه حذف شد و در نهایت یک دستگاه با حجم و وزن کمتر در اختیار مشتری نهاده شد.

به گفته وی پمپ های دبی بالا برای استخر های پرورش ماهی یا تأمین آب از چاه و رودخانه استفاده می گردد به این صورت که دستگاه پمپ بیرون از آب قرار داده می گردد و با لوله آب را از چاه بیرون می کشد. این پمپ ها احتیاج به یک اتاقک دارد و مالک پمپ باید نسبت به سرقت یا هرگونه آسیب دیگر به آن نگرانی داشته باشد، در حالیکه پمپ های فراوری شده در شرکت تاوا این قابلیت را دارند که در آب قرار گیرند و دیگر احتیاجی به اتاقک و نگهبان ندارد.

بهنیافر با بیان اینکه نمونه اولیه این محصول ساخته شده است، گفت: در حال حاضر در مرحله بازاریابی هستیم و هنوز به مرحله تجاری سازی نرسیده ایم.

وی توضیح داد: پیش بینی ما این است که این محصول با قیمت حدود 6 یا 7 میلیون تومان به دست مشتری می رسد که قمیتی نزدیک قیمت دستگاه های موجود در بازار است.

این کارآفرین شرح داد: تا به امروز در هیچ جای جهان پمپ با این شکل ساخته نشده و امیدواریم این محصول مورد استقبال مشتریان قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فراوری پمپ آب با وزن و حجم بسیار کمتر از پمپ های موجود در جهان در گلستان خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری پمپ آب با وزن و حجم بسیار کمتر از پمپ های موجود در جهان در گلستان خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید