خبرنگاران شهردار تهران درگذشت هوشنگ ظریف را تسلیت گفت

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، تهران- خبرنگاران- پیروز حناچی شهردار تهران در پیامی توئیتری، درگذشت استاد هوشنگ ظریف نوازنده چیره دست تار ایران را تسلیت گفت.

خبرنگاران شهردار تهران درگذشت هوشنگ ظریف را تسلیت گفت

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، حناچی امروز دوشنبه توئیت کرد: گرچه نوای اصیل و دلکش ساز استاد هوشنگ ظریف خاموش شد ولی خاطر موسیقایی ایران، او را فراموش نمی کند.

وی اضافه کرد: بیش از 50 سال تلاش در راه اعتلای موسیقی اصیل ایران، رد پررنگی از او در تاریخ هنر این سرزمین برجای گذاشت.

شهردار تهران به همین مناسبت، فقدان این هنرمند برجسته را به شاگردان وی و جامعه هنرمندان ایران تسلیت گفته است.

هوشنگ ظریف شامگاه شنبه در سن 81 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

او 16 آذر ماه سال 1317 در تهران به جهان آمده و با تحصیل در هنرستان موسیقی، از حضور اساتیدی چون موسی معروفی، روح الله خالقی، جواد معروفی و حسین تهرانی بهره مند شده بود.

ظریف در دوره عالی هنرکده موسیقی نیز از محضر استاد علی اکبرخان شهنازی جهت فراگیری ردیف بهره مند شد و از سال 1342 به مدت 17 سال به تدریس تار در هنرستان موسیقی پرداخت. از جمله شاگردان وی می توان به حسین علیزاده، داریوش طلایی، ارشد طهماسبی اشاره نمود.

هوشنگ ظریف نوازنده تار، ردیفدان و مدرس موسیقی سال ها سولیست(تکنواز) تار در ارکسترهای متعدد وابسته به وزارت فرهنگ و هنر بود و در اجرای برنامه های موسیقی ارکسترهای مزبور در سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران همکاری داشت. او اجراهای متعددی با گروه استاد فرامرز پایور داشت و با این گروه در کشورهای اروپایی و آسیایی زیادی به اجرای موسیقی ایرانی پرداخت.

از دیگر فعالیت های او می توان به نوازندگی تار در برنامه های موسیقی ملی ایران در رادیو تلویزیون ایران به مدت 20 سال، اجرای برنامه های موسیقی اصیل و سنتی ایران در شهرهای مختلف ایران و کشورهای جهان از جمله آمریکا، شوروی، کانادا، ژاپن، فرانسه، انگلیس، آلمان غربی، ایتالیا، مصر، تونس، مراکش، الجزایر، هندوستان، پاکستان، ترکیه و تمام کشورهای اروپای شرقی همراه با ارکسترهای موسیقی سنتی وابسته به وزارت فرهنگ و هنر سابق اشاره نمود.

او شش سال متوالی عضو هیئت مدیره خانه موسیقی ، چهار دوره رئیس هیئت مدیره کانون نوازندگان سازهای ایرانی و نیز عضو شورای عالی خانه موسیقی بود.

نت نگاری و ویرایش چهار کتاب درباره استاد لطف الله مجد، جلیل شهناز و فرهنگ شریف و ابراهیم سرخوش، مجموعه های صوتی تکنوازی های استاد از جمله دشتی و اصفهان، همنوازی با استاد فرامرز پایور در آثار متعدد ایشان، اجرای گوشه هایی از ردیف موسی خان معروفی به تلاش کامبیز روشن روان، کتاب دستور مقدماتی تار، کتاب اول و دوم هنرستان از جمله آثار این هنرمند است.

از این هنرمند طی مراسم ویژه ای در سی وپنجمین جشنواره موسیقی فجر تجلیل و قدردانی شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شهردار تهران درگذشت هوشنگ ظریف را تسلیت گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهردار تهران درگذشت هوشنگ ظریف را تسلیت گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید