زیباترین پدیده های طبیعی جهان را دیده اید؟

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، زیباترین پدیده های طبیعی جهان

گاهی با تماشا پدیده های طبیعی زیبا فقط باید ایستاد و کاری که نیروی باورنکردنی طبیعت انجام می دهد را تحسین کرد. چه این پدیده طبیعی شکل خیره کننده ابرهای مختلف باشد و چه گردبادی آتشین که هر چه بر سر راهش است را نابود می نماید، در هر صورت پدیده هایی زیبا هستند. می خواهیم زیباترین پدیده های طبیعی را معرفی کنیم، پدیده هایی که شاید طبیعی بودن آن ها را باور نکنید، خبرنگاران را همراهی کنید.

زیباترین پدیده های طبیعی جهان را دیده اید؟

امواج نورانی موجودات زنده دریا

تا به حال دوست داشتید که در دریای ستاره ها شنا کنید؟ در برخی از نقاط زمین، فیتوپلانکتون های دریا در هنگام شب از خود نور آبی می تابانند. علت این نورهای رویایی عکس العمل های شیمیایی است، حتی اگر این موجودات به وسیله ماهی ها خورده شوند نور آن ها از داخل شکم ماهی معلوم است و این باعث می گردد که آن ماهی ها در خطر شکار به وسیله ماهی های دیگر قرار بگیرند. این شگفتی طبیعی را می توانید در جاههایی مثل جزیره وادهو در مالدیو، لاگونا گرند در پورتوریکا و جامائیکا ببینید.

گردباد آتشین

با اینکه ظاهر گردبادهای آتشین ممکن است مثل گردبادهای معمولی ترسناک باشد اما آن ها را با گردبادها و توفان های معمولی اشتباه نگیرید. گردباد آتشین وقتی که جنگل ها دچار آتش سوزی می شوند اتفاق می افتد، در واقع آن ها هنگامی ایجاد می شوند که هوای گرم از روی زمین بلند گردد و به صورت ستون دربیاید بعد از مدتی این ستون سرد شده و پراکنده می گردد. این گردباد آتشین گردبادی ایجاد می نماید که هوای گرم، شعله و خاکستر را می مکد. با اینکه طول این گردبادهای آتشین ممکن است به صدها متر برسد اما آن ها زیاد طول نمی کشند و تا زمانی که وجود دارند می توانند خسارات زیادی را به بار بیاورند.

ابرهایی با شکل های عجیب سفینه

این ابرهای سفینه ای شکل معمولا در بالای قله کوه ها و به صورت چند لایه دیده می شوند. این ابرها وقتی شکل می گیرند که هوای سرد به سمت کوه ها حرکت نمایند و متراکم شوند. این ابرها نسبت به ابرهای دیگر منحصربفرد هستند چون مثل آن ها حرکت نمی نمایندو ثابت هستند.

سنگ های روان

باور می کنید که این سنگ های بیابانی بدون یاری انسان یا حیوان بر روی شن ها حرکت می نمایند؟ برای تماشا شگفتی طبیعی سنگ های روان باید به گرم ترین نقطه زمین یعنی دره مرگ نوادا بروید. با اینکه تا به حال کسی حرکت این سنگ ها را با چشمان خود ندیده اما این سنگ ها از خود ردی را بر روی شن ها جا می گذارند که نشان دهنده حرکت آن هاست. با وجودیکه دانشمندان این سنگ های روان را پیدا نموده اند اما همچنان در تلاشند تا علت اصلی این پدیده را بفهمند. گفته شده که علت این پدیده ترکیب آب، یخ و باد است.

مهاجرت پروانه های مونارک

تماشا یک پروانه مونارک که شناور بر روی امواج باد در حال بال زدن است چشم انداز بسیار زیبایی است، اما نظرتان درباره تماشا میلیون ها پروانه مونارک که شکلی شبیه یک ابر نارنجی را به وجود آورده اند چیست؟ این چشم انداز باورنکردنی رامی توانید هر سال در مدت مهاجرت پروانه های مونارک ببینید. این پروانه ها برای فرار از سرمای منطقه ها شمالی به سمت مکزیک و کالیفرنیا می فرایند و دوباره در تابستان به شهر خود برمی گردند.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت

به "زیباترین پدیده های طبیعی جهان را دیده اید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین پدیده های طبیعی جهان را دیده اید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید