نظر کارشناسی انگلیسی: ظلم به طبیعت و حیوانات باعث شیوع کرونا شد

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، جین گودال نخستی شناسی سرشناس انگلیسی، بی توجهی بشر به طبیعت و بی احترامی به حیوانات را عامل شیوع بیماری همه گیر کووید - 19 در دنیا دانست.

نظر کارشناسی انگلیسی: ظلم به طبیعت و حیوانات باعث شیوع کرونا شد

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فرانسه از پاریس، گودال کارشناسی معروف که تحقیقاتش در آفریقا منجر به کشف ماهیت واقعی شامپانزه ها شد، از مردم سراسر دنیا خواست از اشتباهات گذشته برای جلوگیری از وقوع بلایای آینده، درس عبرت بگیرند.

این کارشناس 82 ساله در یک کنفرانس تلفنی یادآور شد که هر کس می تواند اثربخش باشد.

وی گفت: به دلیل از بین بردن جنگلها، گونه های مختلف حیوانات جنگل مجبور به مجاورت با هم می شوند و در نتیجه، بیماری ها از یک حیوان به دیگری انتقال می یابد و احتمال اینکه حیوان دوم، انسان ها را مبتلا کند، بسیار زیاد است، زیرا مجبور به تماس نزدیکتر با انسان هاست.

وی به شکار حیوانات به عنوان وعده غذایی و فروش در بازارهای آفریقا یا آسیا به ویژه چین اشاره نمود و گفت که این شرایط باعث جهش ویروس از حیوانات به انسان ها می گردد.

کارشناس مزبور بسته شدن بازار حیوانات وحشی در چین را اقدامی موثر دانست و ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورهای آسیایی نیز از تصمیم چین در این زمینه پیروی نمایند.

وی در عین حال توقف فروش گوشت حیوانات وحشی در آفریقا را بسیار سخت برشمرد، زیرا بسیاری از مردم این قاره برای امرار معاش خود به این نوع داد و ستد محتاج هستند.

گودال گفت که نمی توان به یکباره این افراد را از انجام این کار برحذر داشت، زیرا آنها به طور قطع پولی برای حمایت از خود و خانواده هایشان ندارند، اما دستکم این بیماری باید روش جلوگیری از اقداماتی برای پیشگیری از بیماری های بعدی را به ما بیاموزد.

وی اضافه کرد: باید دریابیم که بخشی از دنیای طبیعی هستیم و به آن وابسته ایم، از اینرو در صورت تخریب آن، آینده را از فرزندانمان می رباییم.

در همین حال، نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که بیماری هایی چون کووید - 19 می تواند در سراسر دنیا شیوع بیشتری یابد، زیرا رفتارهای انسانی باعث تخریب زیستگاه های جانداران می گردد و حیوانات وحشی حامل بیماری را به محل زندگی انسان ها نزدیکتر می نماید.

محققان آمریکایی بیش از 140 ویروس انتقال یافته از حیوان به انسان را مورد آنالیز قرار دادند و دریافتند که حیوانات اهلی، راسته نخستینان، خفاش و موش حامل بیشتر ویروس های مشترک انسان و حیوان (حدود 75 درصد) است.

دانشمندان همچنین به این مساله پی بردند که خطر شیوع ویروس از حیوان به انسان زمانی افزایش می یابد که گونه های حیوانی به دلیل مصرف غذایی از سوی انسان ها و تخریب زیستگاه هایشان مورد تهدید قرار می گیرند.

مطالعه محققان آمریکایی همچنین نشان داد که بیماری های مشترک انسان و حیوان، در حیواناتی که برای کشاورزی به فراوری انبوه می رسند، شایع تر است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "نظر کارشناسی انگلیسی: ظلم به طبیعت و حیوانات باعث شیوع کرونا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر کارشناسی انگلیسی: ظلم به طبیعت و حیوانات باعث شیوع کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید