تاکید چین بر لزوم خروج مسئولانه آمریکا از افغانستان

به گزارش وبلاگ پشتیبانی به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، جائو لی جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در واکنش به ناآرامی ها در افغانستان در پی خروج نظامیان آمریکایی گفت: ایالات متحده به اسم بزرگترین عامل خارجی تأثیرگذار بر مسئله افغانستان، مسئولیت غیرقابل انکاری در قبال شرایط کنونی افغانستان برعهده دارد.

تاکید چین بر لزوم خروج مسئولانه آمریکا از افغانستان

وی در یک کنفرانس خبری گفت: ارتش آمریکا باید با روشی مسئولانه خارج گردد تا در این دوره گذار، ثبات اوضاع افغانستان تامین گردد تا از ایجاد ناآرامی و رنج بیشتر برای مردم افغانستان به وسیله نیروهای تروریستی و صدمه زدن به صلح و ثبات منطقه جلوگیری گردد.

جائو گفت: 20 سال پیش، ایالات متحده به نام مبارزه با تروریسم نیروهای خود را به افغانستان اعزام کرد در حالی که علیه سازمان القاعده و طالبان می جنگید. همزمان تلفات جانی سنگین بر غیرنظامیان افغانستان تحمیل کرد و حالا که 20 سال گذشته، اوضاع امنیتی در افغانستان هنوز پیچیده و وحشتناک است. مساله تروریسم هنوز حل نشده است اما آمریکا ناگهان تصمیم گرفته نیروهای خود را از افغانستان خارج کند.

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، از یک طرف دور نو مذاکرات بین الافغانی در دوحه مرکز قطر ادامه دارد و از طرف دیگر درگیری گروه طالبان با نیروهای امنیتی در سراسر افغانستان افزایش یافته است.

این در حالیست که با شروع خروج اشغالگران خارجی به سرکردگی تروریست های آمریکایی از افغانستان، واشنگتن در کوشش است تا از افزایش ناامنی در این کشور به اسم بهانه ای برای سوءاستفاده بهره برداری کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تاکید چین بر لزوم خروج مسئولانه آمریکا از افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید چین بر لزوم خروج مسئولانه آمریکا از افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید