جایزه دیلان توماس به نویسنده آمریکایی رسید

به گزارش وبلاگ پشتیبانی به نقل از گاردین، رِیون لیلانی، نویسنده سیاه پوست آمریکایی برای داستان لاستر برنده جایزه ادبیات دیلن توماس شد. نکته جالب برنده سال جاری این است که در سن 39 سالگی برنده این جایزه شده است. دیلن توماس، شاعر اهل بریتانیا هم در سن 39 سالگی از جهان رفت و حالا جایزه دیلن توماس بزرگداشت نویسندگان زیر 39 سال نویسنده ای 39 ساله را به اسم برنده معرفی کرد.

جایزه دیلان توماس به نویسنده آمریکایی رسید

لاستر سال گذشته به وسیله باراک اوباما به اسم یکی از برترین آثار سال هم معرفی گردید. اوباما درباره اولین اثر نویسنده آمریکایی نوشته بود: رمانی متهورانه و پیروز که دردی را حمل می نماید و آسیب پذیری یک زن سیاه پوست را استادانه روایت می نماید.

هیئت داوران درباره لاستر گفته بود: انتخاب برنده انتخاب سختی بود زیرا آثار حاضر در لیست نهایی عالی بودند و می توانستند برنده باشند. پس از گفت و گوهای فراوان و تفکر زیاد همه به اتفاق تصمیم گرفتند که لاستر برنده این رقابت است.

جایزه دیلن توماس به وسیله دانشگاه سوانسی بنیان گذاری شده است و از سال 2006 به اسم یکی از گران ترین و معتبرترین جوایز ادبی دنیا شناخته می گردد.

این جایزه به آثار چاپ شده به زبان انگلیسی از نویسندگان نوقلم زیر 39 سال تعلق می گیرد و گونه های ادبی رمان، شعر و نمایشنامه را مورد تقدیر قرار می دهد. دیلن توماس در سن 39 سالگی درگذشت و بیشتر کارهایش را از 20 تا 30 سالگی به نگارش درآورده بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "جایزه دیلان توماس به نویسنده آمریکایی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه دیلان توماس به نویسنده آمریکایی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید