خبرنگاران مجوز جذب بورسیه های دارای رأی دیوان عدالت صادر شد

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، تهران- خبرنگاران- معاون سرمایه انسانی سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: برای بورسیه هایی که رأی قطعی دیوان عدالت اداری دارند، مجوز جذب هیات علمی صادر شده است.

خبرنگاران مجوز جذب بورسیه های دارای رأی دیوان عدالت صادر شد

به گزارش روز شنبه مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 260 هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزشی به ریاست محمدعلی کی نژاد به صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار گردید.

صدور مجوز جذب برای بورسیه ها

صدرالدین صدری نوش آبادی، معاون سرمایه انسانی سازمان امور اداری و استخدامی کشور در جلسه هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، اضافه کرد: برای بورسیه هایی که رأی قطعی دیوان عدالت اداری دارند، مجوز جذب صادر شده است.

وی اضافه کرد: بورسیه هایی که رأی دیوان عدالت اداری ندارند، از جهت مجوزهایی که برای وزارت علوم و بهداشت صادر شده است، جذب می شوند؛ چرا که طبق قانون باید نسبت دانشجو به استاد رعایت گردد.

نوش آبادی پیشنهاد کرد که برای جذب اعضای هیأت علمی با تعریف یک جدول معین، ضریب معدل برای دانشگاه های برتر کشور معین گردد.

لزوم کاهش مدت زمان آنالیز پفراینده های جذب

کی نژاد در پیش از دستور این جلسه با اشاره به مدت زمان آنالیز پفراینده متقاضی برای جذب هیأت علمی، گفت: طبق گزارش های دریافتی، زمان ماندگاری بعضی از پفراینده ها در دانشگاه ها 276 روز اعلام شده و در هیأت مرکزی جذب وزارت علوم این ماندگاری به 44 روز رسید.

وی تاکید نمود مدت زمان آنالیز پفراینده متقاضی باید به 2 هفته کاهش یابد.

رییس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر لزوم حفظ بورسیه ها در کشور، گفت: متعهد به حفظ این جوان ها در کشور هستیم و هر چه سریع تر باید مشکل بورسیه ها حل گردد و نباید استثناء قائل شد.

کی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم اجرای کامل مصوبه آمایش آموزش عالی در فراخوان امسال، گفت: اگر این فراخوان ها بر اساس آمایش آموزش عالی نباشد، سازمان امور استخدامی مجوز جذب صادر نخواهد کرد. همچنین هیأت عالی جذب نیز به جد به دنبال اجرایی شدن این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

رییس هیأت عالی جذب گفت: گزارش اجرایی شدن مصوبه آمایش آموزش عالی در فراخوان امسال توسط هیأت مرکزی جذب وزارت علوم به هیأت عالی جذب ارائه گردد.

کی نژاد در باره سند اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی گفت: پیشنهادهای مطرح شده در خصوص معیارهای هم ترازی دانشگاه ها باید بر اساس سند اسلامی شدن دانشگاه ها آنالیز گردد و بعد از 15 روز به هیأت عالی جذب برای تصویب نهایی و طرح در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه گردد.

اعلام فرایند شکایت متقاضیان جذب هیأت علمی

در ادامه این جلسه، جواد محمدی، دبیر هیأت عالی جذب در این جلسه گفت: در فرایند شکایت متقاضی به دانشگاه و وزارت علوم، پاسخ وزارت علوم و دانشگاه باید به صورت مکتوب به متقاضی ارائه گردد و اگر فرد درخواست اجرای ماده 15 را داشت، جواب مکتوب را برای رسیدگی به هیأت عالی جذب ارسال کند.

وی اضافه کرد: طبق مقررات، شاکی حق دارد ابتدا به هیأت اجرایی و بعد از 2 هفته در صورت عدم رضایت به هیأت مرکزی، سپس به هیأت عالی شکایت کند تا پفراینده وی بازنگری گردد.

محمدی درباره دستور دوم جلسه که به معیارهای هم ترازی دانشگاه ها در جذب وزارتین علوم و بهداشت اختصاص داشت، گفت: معیارهای هم ترازی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در کارگروه آنالیز های ویژه مورد بحث و آنالیز نهاده شد که بر این اساس مقرر شد پیشنهادهای هم ترازی وزارت بهداشت برای آنالیز و اعلام نظر به وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی ارسال گردد.

ارائه گزارش بورسیه های بلاتکلیف

با توجه به اینکه دستور اول جلسه به پیگیری شرایط بورسیه های وزارتخانه های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص داشت، گزارشی از جذب 112 بورسیه بلاتکلیف توسط محمدرضا رضوان طلب، دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم ارائه شد.

رضوان طلب گفت: دانشگاه ها برای اعلام نظر اولیه برای جذب بورسیه ها، 10 روز مهلت داشتند و در حال حاضر اعمال ماده 20 برای رأی های منفی اعلام شده از سوی دانشگاه ها، در حال اجراست که حداقل 2 هفته زمان می برد.

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، پفراینده بورسیه ها مربوط به جذب سه هزار بورسیه سال 92 است که از آن موقع تا به امروز هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه معین تکلیف این بورسیه ها و جذب آنان در دانشگاه ها را بر عهده گرفت.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مجوز جذب بورسیه های دارای رأی دیوان عدالت صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجوز جذب بورسیه های دارای رأی دیوان عدالت صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید