خط و نشان کیم جونگ-اون برای ترامپ ، کلاهک های هسته ای کره شمالی تضمین امنیت ملی است

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، کیم جونگ-اون با به چالش کشیدن درخواست رئیس جمهوری آمریکا برای خلع سلاح اتمی مدعی شد کلاهک های هسته ای کره شمالی جلوی شروع شدن یک جنگ دیگر را در منطقه و شبه جزیره کره گرفته است.

خط و نشان کیم جونگ-اون برای ترامپ ، کلاهک های هسته ای کره شمالی تضمین امنیت ملی است

به گزارش وبلاگ پشتیبانی به نقل از بلومبرگ، رهبر جوان کره شمالی روز دوشنبه در سخنرانی خود در ششمین کنفرانس کهنه سربازان جنگ در 67 سالگی خاتمه جنگ کره گفت: ارمغان بازدارندگی هسته ای قابل اعتماد و موثر کشور ما امنیت ملی همیشگی و آینده بدون جنگ است. ما از جهت یک توسعه درونزا به عنوان کشوری هسته ای گذر کردیم و به سرزمینی تبدیل شدیم که می تواند از خودش برابر هر نوع تهدید نظامی و فشار خارجی دفاع کند.

کیم جونگ-اون که به مناسبت شصت و هفتمین سالگرد خاتمه جنگ کره به افسران ارشد ارتش خود یک سلاح دستی یادگاری هدیه داده بود، در جمع آنها اظهار داشت کره شمالی هرگز از گسترش توان نظامی و هسته ای خود دست نمی کشد تا بهترین توان امنیت ملی را سامان دهد و هیچ قدرتی نتواند آن را به چالش بکشد. به این ترتیب، او آب پاکی را روی دست دانلد ترامپ و دیگر رهبران غربی ریخت و نشان داد قصد ندارد بر سر توان هسته ای مذاکره کند.

  • تصاویر | کیم جونگ-اون در مراسم بزرگداشت شصت و هفتمین سالگرد خاتمه جنگ کره

کارشناسان معتقدند پیونگ یانگ دست کم تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 در آمریکا دوباره سر میز مذاکره با ترامپ بازنمی شود. دو سال گفتگوهای سران کره شمالی و آمریکا برای رسیدن به توافق بدون نتیجه خاتمه یافت و در این میان، ترکش های خشم کیم جونگ-اون از بدعهدی ترامپ دامن کره جنوبی را گرفت. کیم یو-جونگ، خواهر رهبر کره شمالی چند هفته پیش دفتر هماهنگی روابط مشترک دو کره را منفجر و با خاک یکسان کرد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده پیش تر گفته بود ترامپ در شرایطی دوباره به میز مذاکره با کیم بازمی شود که چشم اندازی امیدوارکننده برای پیشرفت در گفتگوها وجود داشته باشد. در واکنش به این سخنان، خواهر قدرتمند رهبر کره شمالی اظهار داشت یک ملاقات دوباره بین سران دو کشور در شرایط فعلی غیرممکن است و پیونگ یانگ هرگز در دام ترامپ نمی افتد و به واشنگتن در حوزه سیاست خارجی در آستانه انتخابات هدیه ای چشمگیر نمی دهد.

هر چند کیم جونگ-اون تهدید نموده بود دیگر برای گسترش دادن توان هسته ای و انجام دادن آزمایش موشک های دوربرد و بالیستیک مانعی برابر خود نمی بیند اما در ماه های گذشته خبری از آزمایش های تحریک کننده کره شمالی نبوده است. به نظر می رسد پیونگ یانگ با پرهیز از شعله ور کردن اختلاف ها می خواهد همچنان روزنه های امید را برای جهت دیپلماسی باز نگه دارد و منتظر تعیین شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکاست.

منبع: همشهری آنلاین

به "خط و نشان کیم جونگ-اون برای ترامپ ، کلاهک های هسته ای کره شمالی تضمین امنیت ملی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط و نشان کیم جونگ-اون برای ترامپ ، کلاهک های هسته ای کره شمالی تضمین امنیت ملی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید