سفر به اعماق زمین

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، برای سفر به درون زمین آماده اید؟

سیاره زمین، پر است از شگفتی. شگفتی هایی که یا دیده ایم، یا حتی نمی توانیم فکر کنیم که وجود خارجی دارند. خیلی از این زیبایی ها در طبیعت و در محیط اطراف ما هستند اما برخی از آنها هم مانند گنجی پنهان در زیر زمین مانده اند. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا با هم، به تعدادی از این زیبایی ها سفر کنیم:

سفر به اعماق زمین

غار ها ویژگی های مختلفی در سراسر دنیا دارند. غار نمکی، غار یخی، غار آبی و انواع متنوع دیگر که حالا کشف شده اند همه و همه در هر شرایطی برای انسان ها مجذوب کننده بوده اند.

1- معدن نمک ویلِچکا ، ویلِچکا، لهستان

معدن نمک ویلچکا در قرن سیزدهم بهره برداری شد. امروزه اما این معدن به عنوان موزه به فعالیت خود ادامه می دهد و به علت جاذبه های زیرزمینی که دارد، هر سال حدود 1/2 میلیون گردشگر را جذب خود می کند. دریاچه زیرزمینی، تعداد زیادی مجسمه نمکی و حتی کلیسای حجاری شده که از نمک ساخته شده اند، مجذوب کنندهیت این مجموعه را چند برابر نموده اند. این معدن 10 کیلومتر با شهر زیبا و قدیمی کراکوف فاصله دارد پس می توانید به راحتی با اتوبوس یا قطار به آنجا سفر کنید.

2- معدن نمک یکاترینبورگ، روسیه

معدنی نمکی که در زیر شهر صنعتی یکاترینبورگ پیدا شده، چشم انداز ای زنده و رنگارنگ از مواد معدنی است که 200 متر زیر زمین قرار دارند؛ با این وجود فقط با اجازه دولتی می توانید از این معدن تماشا کنید. برای سفر به این نقطه می توانید از بقیه شهر های اروپا یا دبی، استانبول و تاشکند به طرف فرودگاه بین المللی یکاترینبورگ پرواز کنید.

3- منطقه زیر زمینی Bounce Below، ولز، بریتانیا

کلمه bounce به معنی پریدن و جستن است و در واقع یک حرکت در ورزش ژیمناستیک است. منطقه Bounce Below در غار لِک وود(Llechwedd)، واقع شده است. 3 طرمبلنس(وسیله ای در ژیمناستیک) غول پیکر در این غار 176 ساله واقع شده است. این مکان اولین زمین بازی در دنیا است که زیرِ زمین واقع شده است و با چراغ هایی رنگی روشن شده است. برای بازدید از این غار می توانید با اتوبوس یا قطار از بقیه شهرهای بریتانیا به این نقطه سفر کنید.

4- شهر زیرزمینی درینکیو (Derinkuyu)، کاپادوکیه، ترکیه

شهر درینکیو به وسیله Phrygianها داخل صخره های نرم آتشفشانی بین قرن های 8 تا 7 قبل از میلاد حجاری شده است. این شهر قبلا به عنوان سرپناهی در زمان تهاجم استفاده می شده است. درینکیو حدود 60 متر زیر زمین است و به وسیله تونل به هم مرتبط می گردد و بیشتر از 20,000 نفر را می تواند در خود جای دهد. امروزه بیشتر نقاط این محل برای بازدید آزاد است.

5- سنوتس (Cenotes)، مکزیک

گودال های طبیعی عمیق زیادی در مکزیک پیدا می شوند که تعداد زیادی از این گودال ها به وسیله مایان ها به عنوان مکانی مقدس استفاده می شدند. اما امروزه به خاطر زیبایی و ارزش فرهنگی ای که دارند، گردشگر های زیادی را به خود جذب می کند. گودال سنتوس یکی از این مکان هاست که زیبایی خاصی دارد. برای بازدید از این نقطه می توانید با اتوبوس از شهرهای مکزیک به اینجا سفر کنید.

منبع: placestoseeinyourlifetime.com

منبع: الی گشت

به "سفر به اعماق زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به اعماق زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید