فواید بهداشتی آناناس

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، آناناس میوه گرمسیری بسیار خوشمزه و آبدار بوده که دارای مواد تغذیه ای فراوانی می باشد. اگرچه زمانی در آمریکا این میوه را به اسم یک میوه عجیب در نظر می گرفتند، اما در حال حاضر به راحتی در سراسر این کشور موجود می

فواید بهداشتی آناناس

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

آناناس میوه گرمسیری بسیار خوشمزه و آبدار بوده که دارای مواد تغذیه ای فراوانی می باشد. اگرچه زمانی در آمریکا این میوه را به اسم یک میوه عجیب در نظر می گرفتند، اما در حال حاضر به راحتی در سراسر این کشور موجود می باشد. تعدادی از مواد غذایی مانند تکه های خنک آناناس تازه و آبدار می توانند مزاج شما را تازه و خنک نمایند. این میوه تا حدودی خستگی را هم برطرف می نماید.

در این مقاله با فواید سلامتی آناناس مانند مواد تغذیه ای، خوص ضد التهابی و غیره آشنا خواهیم گردد.

ارزش تغذیه ای سلامتی آناناس

در جدول زیر ارزش تغذیه ای 100 گرم آناناس تازه را بیان می نماید.

مواد تغذیه ای

اندازه

کالری

50

کلسیم

13 میلی گرم

پتاسیم

110 میلی گرم

آهن

29/0 گرم

فسفر

10 گرم

روی

11/0 گرم

کربوهیدرات ها

2/13 گرم

پروتئین

54/0 گرم

چربی

12/0 گرم

ویتامین C

2/37 میلی گرم

ویتامین B1

079/0 میلی گرم

ویتامین B2

031/0 میلی گرم

ویتامین B3

495/0 میلی گرم

ویتامین B5

205/0 میلی گرم

ویتامین B6

111/0 میلی گرم

ویتامین B6

62/0 میلی گرم

ویتامین E

62/0 میلی گرم

قند

5/9 گرم

فیبر غذایی

4/1 گرم

مزایای بهداشتی آناناس تازه

همانطور که از جدول بالا به خوبی قابل مشاهده است، آناناس غنی از ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی می باشد. این میوه چربی بسیار کمی دارد. به همین علت آناناس یک میوه کم کالری می باشد. آناناس انتخاب خوب برای افرادی که در پی تنظیم کالری بدن خود هستند، می باشد.

این میوه به فرایند هضم مواد غذایی در بدن یاری می نماید. دارای خواص ضد التهابی بوده که برای افرادی که علائم آرتروز، نقرس و بعلاوه کسانی که در معرض درد یا ناراحتی ناشی از آسیب های ورزشی هستند، مفید می باشد.

آناناس برای سلامت دندان بسیار مفید است. چون این میوه حاوی اندازه زیادی ویتامین C بوده که احتمال التهاب لثه و دیگر بیماری های لثه را کاهش می دهد.

این میوه دارای ماده بسیار مهمی به نام بروملین می باشد. بروملین آنزیمی پروتئولیتیک بوده که نقش حیاتی را در فرایندهای زیر ایفا می نماید:

مبارزه با عفونت ها، کاهش درد عضلانی یا تورم بعد از رگ به رگ شدن، درمان سینوزیت و برونشیت، بهبود گردش خون، کاهش یا جلوگیری از لخته شدن خون، درمان اختلالات قاعدگی

آناناس برای چشم ها و حفظ بینایی خوب هم مفید می باشد. اعتقاد بر این است که مصرف منظم این میوه و یا عصاره آن می تواند احتمال تخریب ماکولار (یک مشکل چشمی تجربه شده به وسیله افراد میانسال و مسن) را کاهش دهد.

آناناس برای تقویت حافظه و مغز هم مفید می باشد. مزایای این میوه را می توانید با استفاده از کنسرو آناناس هم به دست آورید. فقط مطمئن شوید که تاریخ انقضای محصول کنسروی به اتمام نرسیده باشد.

منبع: راسخون

به "فواید بهداشتی آناناس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید بهداشتی آناناس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید