وزارت کار از شرکت های نانویی با هدف توسعه اشتغال تخصصی حمایت می نماید

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و وزارت کار و رفاه اجتماعی با هدف تسهیل فرآیند ایجاد اشتغال به وسیله حمایت شرکت های نانویی توافق نامه همکاری مشترک امضا کردند.

وزارت کار از شرکت های نانویی با هدف توسعه اشتغال تخصصی حمایت می نماید

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ پشتیبانی، با توجه به لزوم توسعه فناوری های نانو در کشور و بعلاوه اهمیت بحث اشتغال و ضرورت پرداخت به آن، همکاری مشترکی میان ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و وزارت تعاون شکل گرفته است. در این راستا توافق نامه ای به امضای ستاد نانو و وزارت کار رسیده است.

از آنجایی که وزارت کار اشتغال را در اولویت های خود قرار داده است و ستاد نانو ماموریت توسعه فناوری نانو را به عهده دارد، در نتیجه هم جهت کردن این دو مهم باعث می گردد که توسعه اشتغال از جهت فناوری نانو اجرا شده و بتوان ظرفیت قانون اشتغال روستایی را که در سال 1396 تصویب شده و منابع اقتصادی کم بهره و بلندمدت را در اختیار کارآفرینان قرار می دهد، برای ایجاد اشتغال به کار گرفت.

بر اساس این توافق نامه دو سازمان متعهد خواهند شد تا از ظرفیت های یکدیگر برای پیش برد مقوله اشتغال در کشور از طریق فناوری نانو استفاده نمایند و در کنار بهره مندی شرکت های بخش خصوصی نانویی از ظرفیت های تسهیلاتی داده شده، امکان توسعه بازار داخلی و بعلاوه یاری به توسعه بازار صادرات محصولات نانویی فراهم گردد.

با همکاری که شکل گرفته می توان بحث اشتغال را به صورت اشتغال پایدار دید و جهت ایجاد اشتغال را به سمت استفاده از دانش آموختگان دانشگاهی و توسعه کسب و کار های فناورانه دانش بنیان در حوزه نانو فراهم کرد. بعلاوه می توان از مهاجرت دانش آموختگان از طریق ایجاد زمینه مناسب کسب و کار در داخل کشور جلوگیری به عمل آورد.

این توافق نامه در پی این است که شرکت های نانویی که پتانسیل فراوری محصول صنعتی و نیمه صنعتی نانویی دارند را مورد حمایت قرار دهد. قرار است شرکت هایی که دارای الزامات از پیش مشخص شده هستند، مورد حمایت قرار گرفته و برای رسیدن به هدف اشتغال بیشتر پشتیبانی از آن ها انجام گردد.

بر اساس توافق اجرا شده، گروه هایی که شرایط استفاده از قانون اشتغال روستایی را نداشته باشند، از سایر ظرفیت ها نظیر تبصره 18 قانون استفاده نمایند و که باعث ایجاد زیرساخت های مناسب توسعه اشتغال می گردد و در نهایت این فرایند موجب پایه ریزی اشتغال تخصصی و پایدار در کشور می گردد و جهت برای اشتغال دانش آموختگان هموار می گردد.

شناسایی، ارزیابی و معرفی طرح های فناورانه صلاحیت دار به وزارت کار و رفاه اجتماعی، اجرای برنامه های توانمندسازی متقاضیان به منظور ورود به مرحله فراوری نیمه صنعتی یا صنعتی، یاری به توسعه بازار داخلی محصولات و بازار خارجی و ارائه مشوق به منظور صادرات محصولات واحد های دریافت نماینده تسهیلات، یاری به توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی برای کاهش مهاجرت نخبگان، تامین خدمات مشاوره ای به متقاضیان دارای صلاحیت و آنالیز و ارزیابی و نظارت بر نحوه اجرای طرح ها و ارائه گزارش به وزارت کار و رفاه اجتماعی از جمله تعهدات ستاد ویژه توسعه فناوری نانو است.

وزارت کار و رفاه اجتماعی اقدام به تخصیص مبلغی تا سقف 5000 میلیارد ریال از محل منابع قانون برای اعطای تسهیلات موضوع این توافق نامه به منظور حمایت از ایجاد اشتغال تخصصی خواهد نمود. تخصیص اعتبار از محل سایر منابع اقتصادی/ تسهیلاتی، ایجاد دسترسی برای ثبت طرح های معرفی شده در سامانه ذی ربط از طریق کاربران ستاد، معرفی طرح های دریافتی موضوع این توافق نامه به مؤسسات عامل، اولویت دهی و تسریع در ارائه تسهیلات به طرح های معرفی شده در قالب این توافق نامه و ابلاغ توافق نامه به دستگاه های اجرایی، مؤسسات عامل و ادارات استانی از دیگر تعهدات وزارت کار و رفاه اجتماعی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وزارت کار از شرکت های نانویی با هدف توسعه اشتغال تخصصی حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت کار از شرکت های نانویی با هدف توسعه اشتغال تخصصی حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید