چطور در حین سفر خوش اندام باقی بمانیم؟

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، نکات سفر

وقتی که می خواهید به یک سفر کوتاه و یک روزه ای آخر هفته بروید، شاید لازم نباشد چندان به خودتان سخت بگیرید و مراقب هر چیزی که میل می کنید باشید اما اگر می خواهید به یک سفر طولانی مثلا سفری 2 هفته ای یا بیشتر بروید، کار عاقلانه آن است که مراقب بدنتان باشید. خوردن هله هوله ممکن است خوشایند و سرگرم کننده باشد اما به مسائل سلامتی منجر می گردد. ممکن است سوال خیلی ها باشد که چطور باید در سفر سرحال و خوش اندام باقی بمانیم، خوب در جواب این سوال باید گفت که راهکار بسیار بسیار ساده تر از چیزی است که فکر می کنید! این از اسرار نکات سفر است… خبرنگاران این اسرار را در اختیارتان قرار می دهد:

چطور در حین سفر خوش اندام باقی بمانیم؟

تا جایی که می توانید قدم بزنید

یکی از راحت ترین روش های ورزش کردن در سفر این است که اگر می خواهید از یک جاذبه تماشا کنید، به جای استفاده از وسیله، راستا را پیاده روی کنید. یکی دیگر از خوبی های پیاده روی این است که وقتی شما در جایی قدم می زنید، در قلب شلوغ و پلوغی ها قرار می گیرید، می توانید با بومی های آن شهر آشنا شوید و حتی یک کافه دنج دوست داشتنی پیدا کنید و کمی استراحت کنید.

وعده های غذاییتان را نباید فراموش کنید

وقتی در سفر باشید، مخصوصا اگر سفرتان از نوع ماجراجویانه باشد، ممکن است سر ساعت غذا نخورید و یا یکی از وعده های غذایتان عقب بیفتد و به کلی فراموش کنید. مشکل اینجاست که اگر یک بارتان به 2 بار تبدیل گردد، محتمل است که مواد مورد احتیاج بدنتان را دریافت نکنید و در نتیجه بدنتان هم به خوبی نتواند وظایفش را انجام دهد. علاوه بر این، بسیاری از افراد فکر می نمایند که نخوردن غذا یا حذف یکی از وعده های غذایی می تواند به لاغر شدن و خوش اندام شدنشان یاری کند در صورتی که راز این است: مواد درست را برای غذایتان انتخاب کنید!

بدنتان را هیدراته نگه دارید

یکی از نکات سفر این است که در هر شرایطی بدنتان را هیدراته نگه دارید. به خصوص اگر زیاد فعالیت می کنید. برترین کار این است که یک بطری آب همراهتان داشته باشید. علاوه بر این، استفاده از میوه ها و سبزیجات آبدار فیبردار یکی دیگر از رمزهای خوش ادام باقی ماندن در حین سفر است.

خواب شبانه کافی داشته باشید

متاسفانه این موضوعی است که بسیاری از افراد نمی توانند در حالت عادی رعایت نمایند چه برسد به زمانی که سفر می نمایند. حتی کسانی که بسیار به بدن خود اهمیت می دهند و مرتب ورزش می نمایند هم ممکن است این مورد را نتوانند رعایت نمایند. کمبود خواب باعث پایین آمدن سطح انرژی بدن می گردد، روی خلق و خوی فرد تاثیر می گذارد و حتی ممکن است باعث مسائل حافظه ای گردد! شاید کمی سخت باشد اما پیشنهاد می کنیم وقتی به سفر می روید، دست از سوپرمن بودن و صبح زود بیدار شدن برای بازدیداز یک جاذبه گردشگری بردارید و به بدنتان اجازه بدهید تا کامل استراحت کند.

آشپری سالم و ورزش را نباید فراموش کنید

غذای سالم، ورزش و خواب کافی، 3 ضلع مثلث سلامتی اند. وقتی به سفر می روید، به این معنا نیست که باید ورزش را رها کنید. غذای سالم هم همینطور، برترین حالت آن است که مواد مورد احتیاج را تهیه کنید و خودتان یک غذای سالم دلخواه را درست کنید.

منبع: الی گشت

به "چطور در حین سفر خوش اندام باقی بمانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در حین سفر خوش اندام باقی بمانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید