کمبود 290 هزار متر مربع فضای فیزیکی در پزشکی قانونی

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، خبرنگاران/اصفهان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه این سازمان در 446 مرکز به مردم خدمت ارائه می نماید، گفت: 52 درصد از این مراکز تملیکی و بقیه امانی، استیجاری یا مطب هستند، درحالی که بخش عمده ای از فضاهای تملیکی احتیاج به بازسازی دارد و نزدیک به 290 هزار متر مربع کمبود فضای فیزیکی داریم.

کمبود 290 هزار متر مربع فضای فیزیکی در پزشکی قانونی

رضا حاج منوچهری در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان که امروز (سه شنبه، 14 دی ماه) برگزار گردید، با اشاره به اینکه سازمان پزشکی قانونی نزدیک به یک سوم پرونده های ارجاعی را در بخش های مختلف آنالیز می نماید و پاسخ می دهد، اظهار کرد: سال گذشته نزدیک به 2 میلیون پرونده در سازمان پزشکی قانونی کشور آنالیز و اظهار نظر کارشناسی شد.

وی با اشاره به اینکه در 8 ماهه سال جاری پزشکی قانونی استان اصفهان با 206 پرسنل 85 هزار پرونده را در بخش معاینات آنالیز کرد، گفت: پرونده های آنالیز شده در بخش پزشکی قانونی استان در 8 ماهه سال جاری در بخش معاینات 3 و نیم درصد، در تشریح رشد 43 درصد و در آزمایشگاه 83 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. پزشکی قانونی استان در معاینات رتبه سوم، در تشریح رتبه چهارم و در آزمایشگاه رتبه هفتم را به دست آورده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه این سازمان در 446 مرکز به مردم خدمت ارائه می نماید، توضیح داد: 52 درصد از این مراکز تملکی و بقیه امانی، استیجاری یا مطب هستند، در عین حال که بخش عمده ای از فضاهای تملیکی احتیاج به بازسازی دارد. اگر بخواهیم براساس استانداردها ارائه خدمت کنیم نزدیک به 290 هزار متر مربع کمبود فضای فیزیکی داریم.

وی گفت: اصفهان اگرچه قطب است اما از 29 مرکز پزشکی قانونی این استان نیز فقط 8 مرکز تملیکی و 21 مرکز امانی، استیجاری و یا مطب است.

حاج منوچهری با بیان اینکه درحال حاضر چندین پروژه پزشکی قانونی در استان درحال انجام است که باید به صورت استانی پیگیری گردد، گفت: پروژه پزشکی قانونی کاشان در اردیبهشت 1400 آغاز شد و دو ماه قبل از زمان موعد افتتاح شد، برای پروژه شهید کشوری نیز درحال رایزنی هستیم که ردیف ملی بگیریم، اما در کوتاه مدت باید در استان نیز توجه ویژه ای به این پروژه گردد.

کامران منتظری، رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در 10 سال اخیر شاهد زحمات مدیر کل سابق پزشکی قانونی استان اصفهان بودم، گفت: عمده بدنه پزشکی قانونی از تیم پزشکی و کارشناسان تشکیل می گردد که کوشش می نمایند به برترین وجه پرونده ها را آنالیز نمایند.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی همواره تمام کوشش خود را برای خدمت رسانی به برترین نحو انجام می دهد، گفت: در دوران کرونا که به معنای واقعی جنگ بود، مدافعان سلامت در میدان بودند و امروز باید از این جامعه حمایت کنیم.

منتظری با بیان اینکه برای حمایت از جامعه پزشکی باید با افرادی که اشتباه نموده اند برخورد گردد تا بتوانیم از افرادی که درست کار نموده اند حمایت کنیم، اضافه نمود: کوشش می کنیم قدمی برای بهبود فعالیت ها برداریم و این رسالت بزرگی است که حمایت و همراهی همه بخش ها را می طلبد.

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، علی سلیمانپور، مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان نیز در این مراسم با اشاره به تقدیم بیش از 23 هزار شهید استان اصفهان به انقلاب و نظام اسلامی، گفت: خداوند توفیق داد یک دهه در خدمت این مردم شهید پرور باشم.

وی اضافه نمود: با توجه به ویژگی های استان اصفهان، استانداردهای پذیرفتن مسئولیت در این استان نیز بالا است و با ظرفیت و بضاعت ما فاصله زیادی دارد، اما تا جایی که می توانستم کوشش خودم را به کار بستم با اینکه آنچه انجام شد با آنچه باید انجام می شد، فاصله زیادی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کمبود 290 هزار متر مربع فضای فیزیکی در پزشکی قانونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود 290 هزار متر مربع فضای فیزیکی در پزشکی قانونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید