بیماران سالمند و مراقبت های ویژه

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، انواع مختلف از بیماری ها برای بیماران سالمند موجود است که سلامت افراد مسن را تهدید می نماید. با مراقبت های ویژه می توان بر بسیاری از بیماران سالمند غلبه کرد. افراد مسن در مقابل بسیاری از بیماری ها حساس هستند به همین علت لازم است مواظبت ها جدی تر صورت گیرد.

بیماران سالمند و مراقبت های ویژه بیماران سالمندچه کسانی هستند؟ گستره وسیعی از بیماری ها موجود است که افراد سالمند بیشتر در معرض این نوع بیماریها قرار می گیرند در این بخش از مقاله سعی داریم به آنالیز بعضی از نکاتی در خصوص بیماران سالمند اشاره کنیم و مسائل اساسی که این نوع از بیماران با آن سر در غریبان هستند را آنالیز کنیم. دوران سالمندی در انتظار همه افراد است و همه ما اگر به قدر کافی زنده بمانید می توانیم این دوران را تجربه کنیم اگر بدنمان مقاومت لازم را داشته باشد به آسانی می توانید در این دوران بر بسیاری از بیماری ها غلبه کند به همین علت پزشکان به صورت تاکیدی به افراد پیشنهاد می دهند که از هم اکنون قبل از این که کار از کار بگذرد راه چارههایی را برای غلبه بر بسیاری از بیماران سالمند در اولویت خود قرار دهند. راه چارههای یاد شده نه چندان پیچیده هستند و نه چندان هزینه بر . شما به راحتی می توانید با صرف هزینه های بسیار مناسب و مراقبت های جدی از این نوع بیماری ها در امان بمانید.

اگر آگاهی و دانش خود را در خصوص انواع بیماران سالمند توسعه دهیم می توانیم به اهمیت در نظر گرفتن راه چارههای درمان بیشتر پی ببریم. افرادی که توانسته اند سبک زندگی سالمی را دنبال نمایند در دوران پیری از بیماری های بیشتری در امان خواهند بود زیرا بدن آنها مقاومت لازم را خواهد داشت ولی اگر همین موارد ساده را در اولویت خود قرار ندهید گرفتار بیماری های مختلف در این دوران امری طبیعی است. بسیاری از بیماری سالمندان فقط مختص به بیماران سالمند و بعضی از آنها نیز ممکن است در همه دوران رخ دهد.

انواع بیماران سالمند

همانطور که در بخش بالا مطرح کردیم بعضی از بیماری سالمندان موجود به طور ویژه در دوران سالمندی و پیری قابل مشاهده است و البته بعضی از بیماری سالمندان نیز به دوره خاص محدود نمی گردد. عفونت در بدن و عدم توانایی بدن در مقابل عفونت شدید یکی از شایع ترین بیماری سالمندان است که بسیاری از افراد گرفتار آن هستند به همین علت از همین اکنون سعی کنید نکات و اصول بهداشتی را جدی بگیرید هر چه اندازه بهداشت بیشتر باشد مقاومت بدن شما در این دوران بیشتر خواهد بود از سو دیگر می توانید با تغذیه سالم و دریافت مواد غذایی مختلف احتیاجهای بدن را به طور کامل تامین کنید زمانی که بدن شما مقاومت بالایی داشته باشد به راحتی می تواند بر بسیاری از بیماری ها غلبه کند .

اگر همین اکنون اقدامات مربوط را در پیش بگیرید به آسانی می توانید در این دوران لحظات خوش را طی کنید همانطور که به فکر بیمه کردن خود هستید تا در این دوران بتوانید از مخارج و هزینه های اقتصادی مستقل باشید باید به فکر بیمه کردن بدن خود نیز باشید در غیر این صورت مجبور خواهید بود هزینه های زیادی را برای درمان بیماران سالمند صرف کنید و از سوی دیگر نیز همیشه لحظات خود را در درد و ناراحتی خواهید گذراند. پس چرا هم اکنون سعی نمی کنید با در نظر گرفتن اصول و سبک ویژه در برنامه زندگی خود را برای این دوران آماده کنید؟ هزینه و زمانی که امروزه قرار است صرف کنید به مراتب بسیار کمتر و ناچیز خواهد بود به همین علت همین امروز اقدامات لازم را در پیش بگیرید . مسائل مربوط به بیماران سالمند به راحتی در صورتی که بدن مقاومت و قوای لازم را داشته باشد قابل مهار است.

بیماران سالمند : مسائل بیماری سالمندان در ادامه به بعضی از مهمترین بیماری سالمندان و مسائلی که افراد در دوران پیری ممکن است گرفتار شوند اشاره نموده ایم. این نوع از بیماری ها با گذر زمان در فرد پدیدار می گردد اگر چه بعضی از آنها محدودیت سنی ندارد ولی می توان حضور آنها را در دوران سالمندی بیشتر مشاهده کرد.

از جمله مهمترین بیماری سالمندان :

عفونت های ادراری

پنومونی (ذات الریه)

سل ریوی

عفونت زخم بستر

باکتری در خون

مننژیت

عفونت مفصلی

می باشد که در صورتی که مراقبت های خاص صورت نگیرد می تواند به مسائل جدی تری منجر گردد . در نظر داشته باشید بدن در این دوران بسیار حساس است و توانایی لازم را ندارد به خاطر همین حتی یک بیماری به لحاظ ساده نیز می تواند عاملی برای مرگ فرد در نظر گرفته گردد. به همین علت است که باید در این دوران نه تنها فرد بیمار بلکه اطرافیان او نیز راه کارهای لازم را برای پیشگیری از بسیاری از بیماری ها در نظر بگیرند در این صورت بیماری ها به آسانی بهبود می یابد و به عوارض جدی تری منجر نمی گردد . ما با اصول های خاص می توانیم از بیماران سالمندان پیشگیری کنیم.

مراقبت از بیماران سالمند

مراقبت از بیماران سالمند توجه و دقت بسیاری را می طلبد زیرا این نوع بیماری ها در اثر بی توجهی به راحتی می تواند شیوع یابد و توسعه پیدا کند. اگر مراقبت های یاد شده در زمان کافی صورت نگیرد می تواند عاملی برای مرگ فرد باشد .آیا می دانید که هر ساله بسیاری از افراد مسن به علت بیماران سالمند که مراقبت کافی اجرا شده است جان خود را در تخت بیمارستان ها از دست می دهند. با مراقبت های کافی ما می توانیم بر بسیاری از بیماران سالمند غبه کنیم و مدت زمان بیشتری را با عزیزان خود بگذرانیم.

اگر در این زمینه تخصص و دانش کافی ندارید حتما از مشاوره های ویژه برای مراقبت از بیماران سالمند را دریافت کنید برای این منظور می توانید از تجربه افراد کاردان بهره مند شوید. داروهای یک بیمار سالمند باید در اثر وقت دریافت گردد زیرا یک سهل انگاری کوچک می تواند به یک مشکل غیر قابل جبران تبدیل گردد اگرچه مرگ انسان دست خود او نیست ولی ما می توانیم با در نظر گرفتن اصول ویژه رفاه و آسایش عزیزانمان را در این دوره افزایش دهیم. زندگی یک فرد جوان نیز حتی در دوران بیماری برای او سخت است چه برسد برای بیماران سالمند که به لحاظ فیزیکی و جسمانی مقاومت بالایی ندارد.

باید و نباید ها در خصوص بیماران سالمند بیماران سالمند احتیاجمند مراقبت های ویژه است و اگر در اسرع وقت راه چاره درمان در پیش گرفته نگردد اندازه بیماری به سرعت تشدید می یابد ما موظف هستیم از عزیزانمان که در این دوران قرا دارند مراقبت کنیم خوشبختانه امروز دولت سعی نموده است هزینه هایی نیز برای نگهاری از افراد مسن در خانه های سالمندان در نظر بگیرد ولی هر کدام از ما باید ر بازه های زمانی به بازدید از این عزیزان برویم .یک فرد مسن و سالخورده هیچ فرقی با یک کودک ندارد به همان احتیاج به مراقبت احتیاج دارد به همان اندازه به محبت احتیاج دارد او قادر نیست فعالیت های خود را به تنهایی انجام دهد به همین علت بسیار حساس می باشد زمانی که عزیزان ما از ما در دوران کودکی مراقبت نموده اند ما نیز موظف هستیم از نها به برترین شکل مراقبت نموده و رفاه آنها را فراهم کنیم.

همه ما به عنوان کاندیدای نو برای بیماران سالمند هستیم اگر در ایام جانی نسبت به افراد مسن بی توجه باشیم نباید انتظار این را داشته باشیم کسی دست مددی به سوی ما دراز کند . البت اکنون اگر در ایام خوشی هستید ممکن است تصور کنید هیچ گاه به یاری هیچ فردی احتیاجمند نخواهید بود ولی بدانید روزگار آیینه را محتاج خاکستر کند!

منبع: parentgiving.com

منبع: راسخون

به "بیماران سالمند و مراقبت های ویژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماران سالمند و مراقبت های ویژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید