رییس سازمان غذا و دارو: ارز دارو تأمین شد

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، خبرگزاری خبرنگاران- رییس سازمان غذا و دارو گفت: خوشبختانه با پیگیری های اجرا شده و با دستور رییس جمهور، ارزی که برای دارو احتیاج بود تأمین شد، بعلاوه با توجه به کنترلی که اجرا شده کمبود دارویی ما نسبت به پارسال بسیار کمتر است.

رییس سازمان غذا و دارو: ارز دارو تأمین شد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ پشتیبانی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر بهرام دارایی رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به بعضی از اظهارات مطروحه درخصوص کمبود بی سابقه دارو در کشور، اظهار کرد: یکی از مهم ترین کار های روزانه ما در سازمان غذا و دارو پایش و کنترل کمبود های دارویی در کشور است و جلسات متعددی در این خصوص برگزار و وزیر محترم بهداشت دستورات لازم را صادر می نمایند.

دکتر دارایی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته و با دستور رییس جمهور، ارزی که برای دارو احتیاج بود تامین شد، بعلاوه با توجه به کنترلی که صورت گرفته کمبود دارویی ما نسبت به سال گذشته بسیار کمتر است. البته کوشش می کنیم این کمبود ها به خصوص داروی بیماران خاص را به حداقل برسانیم.

رییس سازمان غذا و دارو توضیح داد: اکنون ما برای یک ماه 40 تا 50 کمبود دارو داریم به این معنا که ظرفیت آن ها برای یک ماه است و باید داروی مورد احتیاج را تأمین کنیم بنابراین اولویت خود را در تأمین این دارو ها می گذاریم.

وی مطرح کرد: همه اقدامات لازم صورت گرفته تا ان شاءالله کمبود های دارویی را برای دی و بهمن به حداقل برسانیم و امیدواریم حمایت ها ادامه داشته باشد تا آخر سال بتوانیم کمبود ها را کنترل کنیم.

دکتر دارایی اظهار داشت: در سراسر جهان هم در اقلامی حدود 40 تا 50 دارو کمبود وجود دارد که به عوامل متعددی همانند تأمین نماینده، مواد اولیه و موارد اینچنینی مربوط می گردد. ما هم بحث های ارزی و انتقال ارز را داریم، اما جای نگرانی نیست.

منبع: خبرگزاری آریا

به "رییس سازمان غذا و دارو: ارز دارو تأمین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس سازمان غذا و دارو: ارز دارو تأمین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید