متخصصان از سابقه های زیرساختی جهت تهیه واکسن استفاده نموده اند

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، هومن کاغذیان ظهر یکشنبه در کنفرانس خبری افتتاح خط ویال تزریقی شرکت داروسازی اسوه گفت: ما در کشورمان واکسن سازی را از حدود 100 سال پیش داشته ایم.

متخصصان از سابقه های زیرساختی جهت تهیه واکسن استفاده نموده اند

کاغذیان با بیان اینکه واکسن هایی که در آن سبب ایمن سازی و انتها بیماری شده اند بر مبنای پلتفرمی است که ما کار می کنیم، یعنی جواب خود را پس داده اند گفت: فرق بین دارو و واکسن واضح است، واکسن بدن را نسبت به بیماری خاص تجهیز و مقاوم می نماید چراکه بدن با آن بیماری عفونی مبارزه می نماید اما دارو موضع هدف می رود و درد را از بین می برد.

دبیر کارگروه واکسن ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: ما باید زیرساخت هایی را فراهم کنیم که در کشور قدمت دارند و عوارض آن شناخته شده است و بیماری هایی را مثل فلج اطفال و آبله و هاری را ریشه کن نموده است و ما در مورد زیرساخت های این موارد در حال فعالیت و کار هستیم.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های دیگر موارد مخصوص به خود را دارند عنوان داشت: ما از روشن ترین سابقه زیرساختی واکسن استفاده نموده ایم و متخصصان ما روی آن کار کردند تا مخاطرات را به حداقل برسانیم.

کاغذیان بیان داشت: پلتفرم ما را در جهان معتبر است و چندین شرکت بر روی آن در حال کار هستند و صادرات هم نموده اند در مورد آن پاسخ خوبی را دریافت شده است.

دبیر کارگروه واکسن ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان داشت: ما در فراوری واکسن ویروس را غیرفعال می کنیم و بعد تائیده غیرفعالی را توسط آزمون های معتبرسازی شده انجام و بعد چالش های حیوان در 3 مرحله و 3 نوع حیوان انجام و در صورت پاسخ مثبت با قوانین سخت گیرانه سازمان غذا و دارو وارد فاز انسانی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "متخصصان از سابقه های زیرساختی جهت تهیه واکسن استفاده نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متخصصان از سابقه های زیرساختی جهت تهیه واکسن استفاده نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید