معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:30 درصد نمایندگان مجلس، زن باشند

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، خبرنگاران/لرستانمعاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: 30 درصد نمایندگان مجلس، زن باشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:30 درصد نمایندگان مجلس، زن باشند

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، معصومه ابتکار در شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان اظهار کرد: 41 درصد از کارکنان دولت را بانوان تشکیل می دهند و جا دارد زنان توانمند، تحصیل نموده و باتجربه از فرصت های مدیریتی بهره بگیرند و کشور نیز از توانمندی و ظرفیت زنان در موقعیت های مناسب استفاده کند.

وی با تأکید بر اینکه زنان توانمند و شایسته برای حضور در مجلس شناسایی و معرفی شوند، گفت: انتظار داریم احزاب و تشکل های سیاسی به سهم زنان توجه داشته و حداقل این هدف گذاری 30 درصدی را دولت در مدیریت زنان در کشور و در کرسی های مجلس شورای اسلامی نیز موردنظر قرار بگیرد و 30 درصد نمایندگان مجلس زن باشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه تحقق عدالت یکی از دلایل شکل گیری انقلاب بوده است، بیان کرد: سیاست گذاری و برنامه ریزان سعی کردند برای تمام آحاد جامعه برنامه ریزی نمایند.

ابتکار یادآور شد: الآن شش درصد نمایندگان مجلس زن هستند که خیلی کم است.

وی با بیان اینکه در بعضی زمینه ها عقب ماندگی هایی وجود دارد که یکی از این عقب ماندگی ها عدالت جنسیتی بوده و این مهم با نگاه برنامه ریزی عدالت محور و برنامه ها و سیاست های ملی قابل تحقق است، اضافه نمود: هشت محور شامل آموزش، بهداشت، ورزش، مشارکت اجتماعی، سیاسی، امنیت و مشارکت مالی برای عدالت جنسیتی در برنامه ششم تعریف شده است.

ابتکار با بیان اینکه این شاخص ها به وزارتخانه ها و استانداران ابلاغ شده است، اضافه نمود: وضعیت هر استان بر اساس این شاخص ها تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه در بعضی شاخص ها عقب ماندگی مشهود است، بیان کرد: در قبل از انقلاب 38 درصد دختران بازمانده از تحصیل بودند و امروز این رقم به 4 درصد رسیده که باید این رقم به صفر برسد و نباید کودک بازمانده از تحصیل داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان با بیان اینکه 60 درصد ورودی دانشگاه ها دختران هستند و این جوانان جویای کارند و دوست دارند به عنوان فعالین اجتماعی و مالی در جامعه نقش آفرینی نمایند. باید کوشش کنیم تعادل بین کار و خانواده برقرار گردد.

ابتکار در ادامه با بیان اینکه باید به کارمندان زنی که متقاضی مرخصی زایمان هستند مرخصی داد چرا که فرزندآوری در سطح ملی مهم بوده و نقش اساسی به لحاظ اجتماعی، جمعیتی و حتی مالی دارد، یادآور شد: شاهد حرکت خوب و علمی برای کم کردن شکاف ها، فاصله ها، تحقق عدالت جنسیتی و رسیدن به جامعه با قسط و عدالت هستیم و امیدواریم به شرایطی از اعتلای مادی و معنوی برسیم تا فرزندانمان در بهترین وضعیت و شرایط بتوانند زندگی نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:30 درصد نمایندگان مجلس، زن باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:30 درصد نمایندگان مجلس، زن باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید