پیگیری برای برطرف موانع قانونی واردات اتوبوس کارکرده

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، خبرگزاری خبرنگاران- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه شورای اسلامی شهر تهران از پیگیری برای برطرف موانع قانونی واردات اتوبوس دست دوم اطلاع داد.

پیگیری برای برطرف موانع قانونی واردات اتوبوس کارکرده

به گزارش خبرگزاری وبلاگ پشتیبانی، سید مجتبی شفیعی در هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، یکی از مهم ترین عرصه های بروز خدمات شهری را حوزه حمل و نقل دانست و گفت: منابع اقتصادی موجود در شرایط فعلی هیچ تناسبی با مسائل و احتیاج های حوزه حمل و نقل ندارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه 37 هزار میلیارد تومان بدهی معوقه به سیستم بانکی از سال های پیش در حوزه مترو وجود دارد، اضافه نمود: همین بدهی باعث شده است بخش زیادی از خدمات شبکه بانکی به شرکت مترو دچار اختلال جدی گردد.

شفیعی در ادامه اعلام کرد: تکمیل خطوط فعلی شبکه مترو به 35 هزار میلیارد تومان منابع، توسعه خطوط انشعابی به 36 هزار میلیاد تومان دیگر، ساخت خطوط 8 تا 11 مترو طبق طرح جامع حمل و نقل ریلی تهران به 201 هزار میلیارد تومان و برای خطوط اکسپرس به 70 هزار میلیارد تومان منابع اقتصادی احتیاج است. درمجموع به 378 هزار میلیارد تومان برای اجرای این اقدامات تنها برای شبکه مترو تهران احتیاج است.

او با بیان اینکه بیش از 90 درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است؛ بیان کرد: برای تأمین 6 هزار دستگاه اتوبوس به 30 هزار میلیارد تومان منابع اقتصادی احتیاج است.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ تهیه تجهیزات جانبی، ساخت ایستگاه ها، نگهداشت، نوسازی و سایر اقدامات با این منابع موجود شهرداری قابل اجرا نیست. تنها می توان بخشی از وضع موجود را حفظ کرد و اقداماتی برای بهبود بخشی از خدمات انجام داد.

معاون شهردار در ادامه اطلاع داد: قراردادی هم اخیراً با بخش خصوصی برای تأمین اتوبوس یکی از خطوط منعقد شده است تا بخش خصوصی خودش تأمین کننده ناوگان باشدو این امر احتیاجمند تصویب لایحه در شورای اسلامی شهر تهران است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اقدامات سال جاری شهرداری در حوزه مترو، شرح داد: افتتاح چهار ایستگاه دیگر مترو تا خاتمه سال در برنامه 1400 قرار گرفته است. بعلاوه اخذ مجوز سیر قطار ملی و فعال سازی قرارداد 630 دستگاه واگن از برنامه های سال جاری است.

او درباره خط 6 و 7 اعلام کرد: 9 کیلومتر از بخش میانی خط 6 مترو تهران از میدان امام حسین (ع) تا تربیت مدرس باید سال جاری به بهره برداری برسد. سال آینده باید 10 ایستگاه به جای مانده و بهره برداری از توسعه جنوبی به طول 8 کیلومتر با چهار ایستگاه صورت گیرد. سال 1401 باید پنج کیلومتر از خط 7 مترو تهران با سه ایستگاه افتتاح گردد.

شفیعی با بیان اینکه ساخت و تکمیل چهار خاتمهه دولت آباد، آزادگان، اکباتان و تختی در برنامه قرار گرفته است؛ گفت: توسعه خطوط انشعابی در خط 4 (توسعه شرقی و غربی) در اولویت قرار گرفته است که سال جاری کار اجرایی توسعه شرقی و فاز نخست توسعه غربی شروع می گردد. بعلاوه درحال برنامه ریزی تأمین منابع اقتصادی برای توسعه خطوط تازه مترو از خططوط 8 تا 11 هستیم.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ قرارداد 175 دستگاه اتوبوس منعقد شده و 110 دستگاه آن طی روز های آینده تحویل شهرداری خواهد شد و بقیه ظرف یک ماه آینده تحویل داده می گردد.

شفیعی با بیان اینکه باید قرارداد 100 دستگاه اتوبوس دیگر منعقد گردد، اضافه نمود: این قرارداد براساس ظرفیت اوراق مشارکت انجام می گردد. بعلاوه 20 دستگاه ون مناسب سازی شده ویژه معلولان و جانبازان درحال تحویل است.

معاون شهردار تهران در ادامه اطلاع داد: پیگیری برای برطرف موانع قانونی واردات اتوبوس کارنموده با کارکرد پایین درحال انجام است که این کار در وزارت راه اجرا شده است. در حوزه شهری هنوز از این ظرفیت استفاده نشده، اما یک بخش خصوصی پیشنهاد ان را ارائه نموده است.

به گفته شفیعی؛ افزایش سهم سامانه اتوبوسرانی در مجموعه حمل و نقل عمومی نیز درحال پیگیری است.

او با بیان اینکه باید مدل های مختلف حمل ونقل عمومی با یکدیگر پیوسته گردد، اضافه نمود: این موضوع یک حلقه مفقوده است که احتیاج به اجرای یک سری اقدامات نرم افزاری دارد.

معاون شهردار درباره بازنگری اتوبوسرانی و مترو، گفت: باتوجه به اینکه سال ها از آخرین بازنگری شبکه اتوبوسرانی و تاکسیرانی می گذرد، هر دو این شبکه باید بازنگری و مکان یابی ایستگاه ها و اعزام برنامه اتوبوس ها اصلاح گردد.

شفیعی با بیان اینکه یکی از مهم ترین اقدامات در حوزه تاکسیرانی نوسازی ناوگان است؛ گفت: نوسازی 10 هزار دستگاه تاکسی فرسوده درحال پیگیری است و تا امروز سه هزار دستگاه نوسازی شده است و باید طرح ویژه ای در حمایت از معیشت رانندگان در بخش تاکسیرانی و اتوبوسرانی ارائه گردد.

او ضمن تاکید بر اجرای هوشمندسازی در حوزه تاکسیرانی، اعلام کرد: این موضوع در یک مرحله اجرا، اما به دلایل سلایق مدیریتی جمع آوری شد. باید کل ناوگان تاکسیرانی به صورت جدی تحت نظارت سیستم هوشمند قرار گیرد. بخش قابل توجهی از ناوگان تحت خدمت نیست و نظارتی بر عملکرد آن ها صورت نمی گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خاتمه، اطلاع داد: ساخت و اجرای اولین آزمایشگاه مرجع پایش آلودگی هوا در حد استاندارد های بین المللی نیز در حال پیگیری است و زمین احداث بنای آن تأمین شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "پیگیری برای برطرف موانع قانونی واردات اتوبوس کارکرده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری برای برطرف موانع قانونی واردات اتوبوس کارکرده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید