بیل و فرغونم بیشتر از طلای پارالمپیک دیده شد

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، تهران (پانا) - بازی های پارالمپیک همواره ستاره های جدیدی را به ورزش معرفی نموده و این بار هم در پارالمپیک توکیو این امیر خسروانی بود که از ورزش کم بینایان و نابینایان به ورزش ایران معرفی گردید.

بیل و فرغونم بیشتر از طلای پارالمپیک دیده شد

به گزارش ایران ورزشی، بچه محل مهدی طارمی که بر اثر یک حادثه و هنگام بازی فوتبال بینایی اش آسیب می بیند، حالا به یک چهره استثنایی در ورزش ایران تبدیل شده است. او در کاروان کیفی اعزام شده به بازی های پارالمپیک از شانس های کسب مدال طلا محسوب نمی شد اما در پرش طول رکورد بسیار خوبی از خود به جا گذاشت و توانست به مدال طلا برسد و حالا هانگژو چین و بعلاوه بازی های پارالمپیک پاریس یکی از گزینه های اصلی کسب مدال طلا است. این پرنده ایرانی اما حرف های جالبی می زند و می گوید بزرگترین آرزوی زندگی اش تماشا علی دایی، فوتبالیست پرافتخار ایرانی بود که این آرزو برآورده شد:همواره در زندگی ام آرزو داشتم که علی دایی را به عنوان یکی از برترین بازیکنان تاریخ از نزدیک ببینم که به آرزویم رسیدم.

بعد از پارالمپیک توکیو مدتی بی خبر بودیم، نمی خواهی تمرینات را آغاز کنی؟

مدتی به علت ابتلا به کرونا سویه اُمیکرون در خانه تحت مداوا بودم و البته مدتی هم به علت مصدومیت از تمرینات دور هستم اما به همین زودی ها تمریناتم را آغاز می کنم.

مصدومیت چرا؟

از ناحیه آشیل پا دچار مصدومیت بودم که مدتی است اجازه نمی دهد خوب تمرین کنم.

احتیاج به جراحی دارد؟

به دکتر متخصص مراجعه کردم که گفتند جراحی کنم اما بعد به وسیله علی دایی با دکتر کیهانی ارتباط گرفتم که بعد از معاینه دکتر کیهانی قرار شد که فعلاً جراحی نکنم.

علی دایی وقت گرفت؟

همواره آرزو داشتم که علی دایی را از نزدیک ببینم و واقعاً بزرگترین آرزوی زندگی ام این بود که علی دایی را از نزدیک ببینم که یک روز به همراه برادرزاده آقای دایی رفتم به ملاقاتش و همانجا هم آقای دایی لطف کرد و با دکتر کیهانی تماس گرفت و برای من وقت گرفت. علی دایی خیلی مرد بزرگ و قابل احترامی است.

ولی این کارها باید از سوی فدراسیون پزشکی- ورزشی انجام گردد؟

خب یکسری از کارها صورت گرفته بود اما فعلاً با نظر دکتر کیهانی دارم پیش می روم.

اوضاع بهتر شده؟

کمی بهتر شده اما هنوز وقتی تمرین می کنم درد به سراغم می آید. به همین علت هم کیفیت تمرینم افت نموده است.

به ملاقات با علی دایی اشاره کردی؛ کلاً با فوتبالیست ها ارتباط خوبی داری.

بله با مهدی طارمی که همشهری هستم و ارتباط نزدیکی داریم اما با محمد دانشگر، فرهاد مجیدی و شجاع خلیل زاده هم ارتباط دارم. البته مهدی این روزها سرش خیلی شلوغ است اما این اواخر دانشگر و شجاع را دیدم.

ظاهراً استقلالی بودی اما به خاطر مهدی طارمی رفتی سمت پرسپولیس؟

نه بابا من هر دو تا رو دوست دارم. هم قرمز و هم آبی. در هر دو تیم رفقای خوبی دارم.

بعد از پارالمپیک مدال طلایی که کسب کردی، دیده شد؟

خدا را شکر. از نظر جوایز هم همه را پرداخت کردند. یک زمین به من دادند و محل تمرین هم تغییر کرد. در گناوه هم گفتند که پیست تارتان می سازند. الان هم در بوشهر تمرین می کنم اما واقعیتش بیل و فرغونی که در سر تمرین فیلمش را گرفته بودم بیشتر از مدال طلایم در المپیک دیده شد ولی خدا را شکر می کنم.

الان که خودت دیگر نباید زمین تمرین را آماده کنی؟

نه. متأسفانه گناوه محل تمرینی مناسبی ندارد و مجبور بودم که برای تمرین خودم با بیل و فرغون محل تمرین را آماده کنم. هنگام بازی های پارالمپیک هم کلیپی پخش شد که داشتم با بیل و فرغون زمین تمرین را آماده می کردم اما خدا را شکر بعد از المپیک شرایط تغییر کرد.

پس حسابی بعد از المپیک اوضاع روبراه شده و دیگر باید به فکر ازدواج باشی؟

نه خدا را شکر فعلاً از ازدواج خبری نیست.

چرا؟ الان که جوایز خوبی گرفته ای؟

حالا آنقدر هم وضعم خوب نشده. کمی اوضاع تمرین تغییر نموده چون دیگر مجبور نیستم برای تمرین به شیراز بروم. در همان بوشهر تمرین می کنم. اما اوضاع اقتصادی همچنان خراب است. جوایزی هم که گرفتم، مجبور شدم برای بدهی هایم پرداخت کنم.

چرا این همه بدهی؟

هم به بانک بدهکار بودم هم حقوق مربی را بدهکار بودم.

حقوق مربی را که نباید ورزشکار پرداخت کند؟

متأسفانه حقوق مربی را باید خودم پرداخت کنم. دریافتی ام به عنوان حقوق هم چشمگیر نیست. قرار بود 15 ماه به من حقوق بدهند که 4 ماه دادند. قرار بود 5 میلیون باشد که این هم تغییر کرد و در حدود سه میلیون و 700 هزار تومان پرداخت شد.

این حقوق به پای فدراسیون است یا کمیته ملی پارالمپیک؟

دقیق نمی دانم اما فکر کنم که کمیته ملی پارالمپیک پرداخت می کرد؛ پیگیری کردم و البته پیگیری من به جایی نرسید. برخی از مواقع حقوق هایی که پرداخت می نمایند عجیب بود. قبل از اینکه طلا بگیرم، دو میلیون و 700 حقوق می دادند وقتی هم سؤال می شد، می گفتند که اقتصادیات کسر می گردد.

در دوومیدانی مربیان و یا ورزشکاران به کشورهای خارجی اعزام می شوند اما اینجا حقوق مربی را باید پرداخت کنی؟

اینها تناقض است که باید برطرف گردد. توکیو رفتم تنهایی؛ در واقع 6 نفر بودیم با یک مربی. حقوق مربی ام را باید پرداخت کنم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بیل و فرغونم بیشتر از طلای پارالمپیک دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیل و فرغونم بیشتر از طلای پارالمپیک دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید