می گردد قید خبر را زد؟

به گزارش وبلاگ پشتیبانی، همه ما گاهی دچار فشار روانی می شویم.جامعه امروزی که دستخوش تحولات سریع است برای بسیاری از مردم فشارهایی را دربردارد؛ فشارهای روانی ناشی از اخبار بد و ناگواری که پیوسته به گوش ما می رسد و یا در معرض آن قرار می گیریم، آلودگی هوا، آلودگی صوتی، راه بندان و ترافیک، جرم و جنایت و جنگ، مسائل مالی و معیشتی،

می گردد قید خبر را زد؟

می گردد قید خبر را زد؟

همه ما گاهی دچار فشار روانی می شویم.جامعه امروزی که دستخوش تحولات سریع است برای بسکمک از مردم فشارهایی را دربردارد؛ فشارهای روانی ناشی از اخبار بد و ناگواری که پیوسته به گوش ما می رسد و یا در معرض آن قرار می گیریم، آلودگی هوا، آلودگی صوتی، راه بندان و ترافیک، جرم و جنایت و جنگ، مسائل مالی و معیشتی، مسائل در محیط کار، تحصیل و خانواده و فعالیت طاقت فرسا در زندگانی روزمره روز به روز بیشتر می گردد.

علاوه بر اینها، باید با رویدادهایی از قبیل مرگ نزدیکان مثل پدر یا مادر یا فاجعه های طبیعی مثل سیل و زلزله و تبعات ناشی از آن روبه رو شویم. زندگی همه ما علاوه بر رویدادها و اخبار خوب با خبرها و رویدادهای بد هم احاطه شده. آیا راهی وجود دارد که از اخبار بد و مواجهه با آن دوری کنیم؟ آیا می توانیم طوری زندگی کنیم که از اخبار تنش زا اجتناب نموده و از حوادث ناگوار دور بمانیم؟

مسلما پاسخ این سوال منفی است. همه ما خواسته یا ناخواسته دچار رویدادهای ناگوار شده و اخبار بد و استرس زا به طرق مختلف به گوش ما می رسد و گریز از آن به نظر غیرممکن می آید. اما آنچه مهم است و می تواند راهی برای مقابله و روبه رو شدن با حوادث و اخبار ناگوار باشد مقدار آمادگی روحی، روانی و جسمی است که ما در طول زندگی کسب می کنیم. مسلما برخورد افراد با فشارها و وقایع ناگوار بسته به تجربیات و نوع شخصیت آنها با هم فرق می نماید. در این زمینه کسی بیشتر مصون می ماند که خود را برای هر اتفاقی در زندگی آماده نموده باشد و توانایی رویارویی و مقابله با اثرات منفی اخبار و رویدادهای ناگوار، تنش زا و استرس زا که در طول زندگی بی شمارند را دارا باشد. تاثیرات منفی این اخبار شامل ایجاد اضطراب، افسردگی، بروز رفتارهای پرخاشگرانه و اختلال در سیستم دستگاه ایمنی بدن و تشدید بیماری های جسمی است.

بنابراین، وقتی ما راهی برای اجتناب از اخبار و رویدادهای ناگوار نداریم، می توانیم خود را برای مقابله با آنها آماده کنیم. راه های زیادی برای رویارویی با این خبرهای پیش بینی نشده وجود دارد؛ از جمله، داشتن روابط و پیوندهای خانوادگی و اجتماعی صمیمانه. مسلما حمایت های دوستان و خانواده در مواقع ضروری، به ما برای مقابله با مسائل کمک خواهد نمود. آموزش فنون و رفتارهای خاصی از جمله روش های آرامش آموزی و مراقبه و یادگیری فنون آن در مقابله با موقعیت های استرس زا به ما کمک خواهد نمود. دیگر مبارزه با افکار منفی است. سعی کنیم در هر خبر بد و ناگوار در پی جنبه های مثبت آن هم باشیم. ما باید بپذیریم خبرهای بد جزیی جدایی ناپذیر از زندگی انسان است و نباید فراموش کنیم که دیگران هم مانند ما دچار همین مسائل می شوند و این مسایل برای همه پیش می آید. داشتن افکار خوش بینانه می توانند ما را کمک دهند تا با سازگاری بیشتر در برابر فشار روانی واکنش نشان دهیم. ورزش و آمادگی جسمانی هم عامل پراهمیت دیگری برای مقابله با موقعیتی های تنش زا است. وقتی شما دارای جسمی سالم هستید، احتمال اینکه در برابر حوادث و موقعیت ها و اخبار بد از پا در بیایید کمتر بوده و احتمال ابتلا به بیماری های حاصل از این استرس ها پایین می آید.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون

به "می گردد قید خبر را زد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می گردد قید خبر را زد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید