صنایع دستی

برترین لوکیشن های سریال های کره ای در جزیره ججو

اگر از علاقه مندان به سریال های کره ای باشید، حتما تصاویر زیبایی از منظره ها دیدنی ججو را در پس زمینه سریال های دیده اید.

10 اردیبهشت 1401

افزایش گردشگران پاییزی در خواف

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف از رشد آمار گردشگران و رونق گردشگری این شهرستان در فصل پاییز اطلاع داد.

5 بهمن 1400

افزایش نرخ هتل ها حداکثر تا 12 درصد

حداکثر افزایش قانونی نرخ هتل ها در سراسر کشور 12 درصد معین شده و هرگونه افزایش نرخ خارج از این سقف غیرقانونی است.

1 بهمن 1400

آغاز فعالیت استاندار یزد با حضور در بافت تاریخی جهانی

خبرنگاران/یزد استاندار یزد اولین روز کاری خود را با حضور و بازدید از بافت جهانی یزد آغاز کرد.

19 مهر 1400

جشنواره تابستانه بافق در تقویم گردشگری کشور قرار گرفت

ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، جشنواره تابستانه بافق در تقویم گردشگری کشور قرار گرفت.

21 مرداد 1400

مهار شعله های آتش در منطقه گردشگری سرگچینه بویراحمد

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد گفت: آتش سوزی جنگل ها و مراتع منطقه گردشگری سرگچینه شهرستان بویراحمد مهار شد.

21 مرداد 1400

برگزاری تورهای گردشگری در قزوین ممنوع شد

معاون گردشگری استان قزوین گفت: به دنبال اعمال محدودیت های کرونایی متاثر از شرایط سخت و ویژه بیماری کرونا در استان، برنامه ریزی و اجرای تورهای گردشگری از مبدا و به مقصد قزوین ممنوع شد.

21 خرداد 1400

اشیا تاریخی دوره اسلامی در تویسرکان کشف شد

اسحاق ترکاشوند، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تویسرکان گفت: به دنبال گزارشات مردمی مبنی بر کشف اشیا تاریخی در پی حفر چاه آب آشامیدنی در یکی از منازل روستا اشتران، عوامل اداره میراث فرهنگی به همراه دادستان و نیروی انتطامی به محل...

27 آذر 1399

جزئیات دفن محمدرضا شجریان در آرامگاه فردوسی، دفن شجریان در محوطه تاریخی توس با مجوز دولت و امضای رییس جمهوری، ضوابط میراث فرهنگی در جانمایی مدفن شجریان رعایت نشد

خبرنگاران: استاد محمدرضا شجریان (1399 - 1319) در مشهد زاده شد و در همین شهر نیز به خاک سپرده شد. او چهره نامدار و مردمی موسیقی کلاسیک و فاخر ایران بود که به درستی موسیقی ایرانی را طی 70 سال زنده نگاهداشت و توانست به عنوان نگهبان موسیقی فاخر و کلاسیک ایران در ایران...

24 آبان 1399

خوزستان در تشکیل انجمن های مردم نهاد پیشرو بوده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: این استان در تشکیل انجمن های مردم نهاد از استان های پیشرو بوده است. در برهه های مختلف که انجمن ها مداخلات بیشتری داشتند، اداره کل استان نیز فعال تر و پویاتر بوده است.

12 مهر 1399

بهترین مناطق شمال برای مسافرت و گردشگری کجاست؟ ، معرفی چند منطقه دیدنی در شمال

شمال به دلیل داشتن آب و هوایی بی نظیر و طبیعتی سرسبز همواره یکی از گزینه های خوب برای سفر است و هرساله گردشگران و مسافران بسیاری جذب شهرهای مختلف آن می شوند.

17 شهریور 1399

اشتغال 3400 نفر در تاسیسات گردشگری مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از اشتغال 3412 نفر در تأسیسات گردشگری استان در سال 98 اطلاع داد.

26 خرداد 1399

ضربۀ کرونا بر پیکر صنایع دستی و گردشگری اصفهان

خبرنگاران/اصفهان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان بیان کرد که در پی شیوع کرونا، حدود هفت هزار میلیارد ریال خسارت به واحدهای فراوری و عرضه صنایع دستی و دو هزار و 500 میلیارد ریال خسارت به مجموعه های گردشگری این استان وارد شده است....

11 خرداد 1399

برگزاری جشنواره مجازی جنت سرا در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از برگزاری جشنواره مجازی جنت سرا برای معرفی قابلیت های گردشگری استان خبر داد.

10 خرداد 1399

مرمت آب انبار منحصربفرد و زیبای فاطمه خان عقدا

خبرنگاران/یزد شهردار عقدا در شهرستان اردکان از مرمت آب انبار منحصربه فرد فاطمه خان با اعتباری بالغ بر 160 میلیون تومان اطلاع داد.

27 فروردین 1399

شباهت نقش زیگورات های تیمره با معبدهای باستانی برخی نقاط جهان

خبرنگاران-گروه استان ها: طی دهه های اخیر در مناطقی از مرز استان های مرکزی(خمین)، لرستان و اصفهان(گلپایگان) سنگ نگاره هایی یافت شد که تحقیق و بررسی درزمینهٔ آنها نشان از قدمت پیش از تاریخ این سنگ نگاره ها داشت، به طوری که مشخص شد برخی از این آثار به جای مانده،...

13 فروردین 1399

آغاز خواناسازی کشتی تاریخی گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: گمانه سازی کشتی تاریخی ساحل قروق تالش به منظور خوانا سازی آغاز شده است.

9 اسفند 1398

یک سال پس از معرفی شهر جهانی زیلو

هنرصنعت زیلوی میبد پس از چندین دهه فراموشی به همت مسئولان این شهرستان و استان یزد احیا و یک سال قبل در چنین ایامی، با نظر مثبت شورای جهانی صنایع دستی و با تایید روسای قاره ها به ثبت جهانی رسید و اینک مسئولان این شهر جهانی کوشش دارند ضمن تکمیل چرخه زیلو،...

26 دی 1398

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از محدوده بافت پیرامونی عمارت مفخم بجنورد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر یک روزه خود به خراسان شمالی از ارگ نادری شیروان و محدوده بافت پیرامونی عمارت مفخم بجنورد بازدید کرد.

28 آذر 1398

بررسی امکان اجرای برنامه های هنری با مشارکت هنرمندان شیراز و شانکهای

معاون فرهنگی شهرداری شیراز با اشاره به اشتراکات موجود در فعالیت های هنری ایران و چین بررسی امکان اجرای برنامه مشترک با مشارکت هنرمندان شیراز و شانکهای را در سال آینده، پیشنهاد داد.

17 آذر 1398
تعداد: (22)